Na prvý pohľad sa totiž môže zdať, že práca z domu so sebou prináša väčšie rozptýlenie, voľnosť, a teda aj možnú nedbalosť. V roku 2016 však skupina ekonómov vypracovala štúdiu o práci na diaľku a prišla k prekvapujúcim záverom.
Pozreli sa na čínsku cestovnú agentúru, ktorá malej časti zamestnancov nariadila home office. Experiment ukázal, že pracovníci nielenže neznížili svoju produktivitu, ale, naopak, pracovali viac, dávali menej výpovedí a dokonca hovorili, že boli v zamestnaní spokojnejší. Okrem toho, firma ušetrila na každom zamestnancovi viac ako tisíc dolárov, keďže potrebovala menšie kancelárske priestory.
Keď však agentúra rozšírila tento model na celú firmu, začali problémy a sťažnosti od zamestnancov. S výhodnosťou tohto modelu to nie je také jasné ani podľa Garaja. Ako vysvetlil, „vo všeobecnosti platí, že dlhodobý home office model je produktívnejší ako office work maximálne päť pracovných dní“.