Realita sa za posledný mesiac presunula na internet. Nejde pritom iba o prácu, cez internet sa učia deti a kvôli zatvoreným kinám, divadlám a zrušeným koncertom sa pre väčšinu stal aj zdrojom zábavy. Rôzne aplikácie na videohovory či streamovacie služby zažívajú nevídaný nápor a s nimi aj internetová sieť.
Hovorca operátora Telekom Michal Korec priblížil, že na rozdiel od obdobia pred pandémiou teraz registrujú dve špičky. Jedna je večer, keď zvykol byť internet vyťažený aj v minulosti, teraz sa však pridali aj doobedňajšie hodiny. V spoločnosti VNET už špičky akoby splynuli.
„Niekedy taký výrazný rozdiel medzi ,prime timom‘ v čase od 20.00 h do 23.00 h a zvyškom dňa, ktorý sme mohli sledovať v minulosti, je vplyvom zmeny správania používateľov takmer úplne potlačený,“ vysvetlil CIO firmy Tibor Klimo.
Toto vyťaženie však zatiaľ operátorom nespôsobuje väčšie problémy. Pomohli zrejme aj opatrenia Európskej únie, ktorá požiadala najväčších hráčov na trhu, aby dočasne znížili kvalitu poskytovaných služieb. Kvalitu streamovania tak znížili firmy ako Netflix, Apple či Amazon a YouTube okrem toho prestavil predvolenú kvalitu videí na štandardnú.