Krajina okrem iného patrí medzi desať najväčších svetových výrobcov zlata s ročnou produkciou viac ako 100 ton. V rámci Afriky jej patrí druhé miesto hneď za Juhoafrickou republikou. Výroba navyše neustále rastie a Ghana má našliapnuté k tomu, aby sa stala africkou jednotkou.
Okrem zlata má krajina bohaté zásoby i ďalších nerastných surovín ako je striebro, ropa, mangán, bauxit, priemyselné diamanty, kaučuk, soľ alebo vápenec. Zlato a bauxit sa jej dlhodobo starajú takmer o dve tretiny primárneho exportu.
V oblasti lesného hospodárstva ťaží Ghana z vysokej produkcie kvalitného dreva. A z gastronomického hľadiska je známa predovšetkým pre milovníkov čokolády. Celosvetovo je totiž druhým najväčším výrobcom kakaa s ročnou produkciou vyše 835-tisíc ton, hneď za Pobrežím Slonoviny. V súvislosti s kakaom vláda bojuje so skupinami, ktoré sa ho snažia prepašovať práve do Pobrežia Slonoviny, kde zaň dostanú o polovicu viac peňazí než v Ghane.
Veľkú tradíciu má v krajine na pobreží Guinejského zálivu potravinárstvo. V Ghane je množstvo producentov jedla aj nápojov, ktorí prerazili nielen doma, ale v celej Afrike. Jedným z nich je spoločnosť Kasapreko,
jeden z najväčších výrobcov nápojov na čiernom kontinente. „Takmer každý rok uvedieme na trh úplne nový produkt, či už alkoholický, alebo nealkoholický. Pre to, aby sme mohli vôbec súperiť s veľkými globálnymi značkami, sme museli zvládnuť vybudovanie kvalitných fabrík so správne nastaveným systémom riadenia a produkcie. Rozdiel oproti západným producentom je ten, že my cielime na čo najširšie masy obyvateľstva. Medzinárodné spoločnosti v Ghane sú v súčasnosti zamerané na vyššie vrstvy. Tomu potom zodpovedajú aj vyššie ceny za ich produkty,“ uviedol pred časom v rozhovore pre HN Richard Adjei, generálny riaditeľ firmy Kasapreko. Jeho otec Kwabena Adjei súťažil pred štyrmi rokmi v Monaku o titul Svetového EY podnikateľa roka.
Richard Adjei zároveň naznačuje vzťah Ghančanov k domácim produktom. „Obyvatelia Ghany sú veľmi naviazaní na svoju krajinu a tradície. Mnoho z nich radšej pije africké nápoje než americké. Aj preto na výrobu našich produktov často používame miestne byliny z Ghany. Orientujeme sa viac lokálne.“