V máji tohto roka vláda oznámila postupné uvoľňovanie prísnych regulačných opatrení.
Zahraničné automobilky si s reguláciami a astronomickými daňami poradili po svojom. „Samozrejme, Alžírsko s viac ako 40 miliónmi obyvateľov je pre západných producentov automobilov mimoriadne atraktívnym trhom. Keďže však v krajine vládli prísne obmedzenia a extrémne vysoké dane na dovoz hotových automobilov prakticky znemožňovali priamy import, niektoré automobilky si v krajine zriadili vlastné továrne. To však automaticky neznamená, že v Alžírsku vyrábali úplne nové vozidlá. Jednoducho rozobrali autá vyrobené v Európe, naložili ich do kontajnerov, ktoré doviezli do svojich tovární v Alžírsku, a tam ich opäť zmontovali. Keďže oficiálne išlo o vozidlá vyrobené v Alžírsku, vyhli sa vysokým importným daniam,“ uviedol pre HN zdroj z prostredia trnavskej automobilky PSA. Takýto postup praktizujú niektorí európski či svetoví producenti áut napríklad v Rusku, kde platia tvrdé sankcie a ďalšie obmedzenia.
Samozrejme, alžírska vláda si takýchto praktík bola vedomá. Napokon, aj toto bol dôvod tvrdých regulácií pre dovoz automobilových komponentov do krajiny.
Už v roku 2017 avizovala záujem postaviť fabriku v Alžírsku aj francúzska PSA. Autá mala začať vyrábať v polovici tohto roka. Z dôvodu pandémie koronavírusu i nejasností okolo nastavenia podnikateľského prostredia však bol tento termín posunutý na neurčito.
Z makroekonomického pohľadu alžírska ekonomika utrpela v druhom štvrťroku 2020 ťažký prepad, a to najmä z dôvodu kombinácie dvoch hlavných faktorov – reštrikcií súvisiacich s nákazou COVID-19 a poklesu príjmov z ropy, ktoré sa v prvom kvartáli prepadli najvýraznejšie za ostatnú dekádu. Ekonomiku sťahuje nadol aj pokles domácej spotreby a znížený export, ktorý súvisí so slabším dopytom na medzinárodných trhoch. „Naši analytici predpovedajú pokles alžírskej ekonomiky v tomto roku o 7,8 percenta hrubého domáceho produktu. Na budúci rok očakávame jej rast o 3,4 percenta,“ uvádza sa v štúdii spoločnosti FocusEconomics.