Ruka v ruke s tým sa objavovali aj reálne plány na otváranie ekonomiky. K rastu na burzách to povzbudilo aj tie segmenty, ktoré kríza úplne potopila.
Keď koncom roka dorazili do očkovacích centier prvé dávky a spustila sa globálna očkovacia kampaň, nastal jasný signál na zmenu na akciových trhoch. Začalo na nich dochádzať k tomu, čo odborníci na investovanie nazývajú rotáciou. Zjednodušene povedané – burzy zaznamenávajú z hľadiska záujmu investorov výmenu stráží medzi jednotlivými segmentami.
Kým technologické spoločnosti v tom lepšom prípade spomaľujú rast a v tom horšom cena ich akcií klesá, v segmente cestovného ruchu či zábavného priemyslu je trend presne opačný.
Príkladom môže byť už spomínaný Netflix. Jedna jeho akcia ešte v januári tohto roka dosiahla na technologickej burze Nasdaq cenu takmer 590 dolárov. Potom sa spustil postupný pokles, ktorý trvá dodnes. V uplynulých dňoch sa jeho akcie predávali medzi 480 a 490 dolármi.
Príčina je jednoduchá – ľudia už s postupujúcou vakcináciou a otvárajúcimi sa podujatiami nie sú nútení konzumovať kultúru pred televíznymi obrazovkami či monitormi svojich počítačov. Konečne sa vracajú do divadiel a kín.