Vidíme to už pri bežnej doprave, keď najmä v meste rýchlo pribúdajú elektromobily. Majú síce nižší dojazd aj výkon než klasické vozidlá so spaľovacími motormi, na presun z domu do práce alebo na nákupy či cestu za zábavou v rámci mesta však bohato stačia. Práve s elektromobilmi sa pritom počíta aj v projektoch urbánnych plánovačov, ktorí vidia budúcnosť mestskej prepravy v zdieľaných autách.
O niekoľko rokov by sa v mestách mohlo stať realitou aj elektrické lietanie. Na dlhšie vzdialenosti nie je vzhľadom na fyzikálne vlastnosti možné. „Keď však hovoríme povedzme o strojoch typu VTOL, teda o dronoch, ktoré vzlietajú vertikálne, tak tam si elektrický pohon viem predstaviť. Drony sú síce na tom energeticky ešte náročnejšie než normálne lietadlo, v mestskej infraštruktúre by sa však uplatniť dali. Nie náhodou sa práve tejto oblasti venuje 120 firiem,“ tvrdí pre HN Štefan Klein, konštruktér lietajúceho auta AirCar.
Podľa neho ide o koncept založený na využívaní mestskej infraštruktúry v tom najvyššom poschodí, teda na úrovni striech, terás a podobne. „Tam môže sprostredkovať krátke vzdialenosti – 10, 20 či maximálne 30 kilometrov,“ dodáva Klein.