Stredoeurópskemu uchu to znie ešte cudzo, ale v zahraničí sa čoraz častejšie hovorí o environmentálnej zodpovednosti podnikov. Pre spoločnosti, ktoré sa zaviazali k spoločenskej zodpovednosti (CSR), je dôležité, aby ich fabriky fungovali spôsobom šetrným k životnému prostrediu. Nejde však len o správanie, ktoré v očiach verejnosti prinesie o podniku pozitívny obraz. Čísla ukazujú, že podniky, ktoré priamo od prírodných zdrojov závisia, môžu vďaka šetrnejšiemu prístupu k pôde aj šetriť. Ak nechajú prírodu robiť si svoju „prácu“, znižujú sa im náklady na rôzne priemyselné procesy či poistenie.
Korporácie a veľké spoločnosti môžu byť významným prispievateľom k emisiám skleníkových plynov, znečisťovaniu a vyčerpávaniu prírodných zdrojov. Záväzkom „environmentálnej zodpovednosti“ teoreticky firma preberá zodpovednosť za svoj vplyv na životné prostredie.
Príroda ako biznis
Starostlivosť o životné prostredie ide ruka v ruke so ziskami spoločností. Nikto sa nechce chodiť pozerať na zdevastovanú a potenciálne znečistenú a nebezpečnú prírodu. Outdoorové aktivity a rekreácia návštevníkov priniesli v mestách a komunitách okolo amerických národných parkov v roku 2018 vyše 40 miliárd dolárov. Podľa American Marketing Association podporili v týchto oblastiach až 329-tisíc pracovných miest....
Zostáva vám 85% na dočítanie.