Imidž spoločnosti zohráva dôležitú úlohu aj pri obchodovaní s jej akciami na svetových trhoch. ILUSTRAČNÁ FOTO: Reuters
StoryEditor

SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Prečo sa verejná inštitúcia musí pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom

01.10.2024, 18:25
  • Prezentácia verejnej inštitúcie sa na prvý pohľad nelíši od budovania povedomia toho, čomu hovoríme budovanie imidžu v korporácii.
  • Každý subjekt pracuje so svojou reputáciou a s prezentáciou svojej identity.
  • Aj o tejto téme si prečítate v dnešnom dieli seriálu HN Chcem byť exportér.

Prezentácia verejnej inštitúcie sa na prvý pohľad nelíši od budovania povedomia toho, čomu hovoríme budovanie imidžu v korporácii či inštitúcii vo firemnom sektore. Každý subjekt pracuje so svojou reputáciou a s prezentáciou svojej identity. Samozrejme, snaží sa čo najlepšie prezentovať svoj produkt alebo službu nielen verejnosti, ale najmä svojim potenciálnym zákazníkom.

image

V jadrovej energetike je Slovensko veľmocou. Chceme sa od vás učiť, ako stavať atómové elektrárne (ROZHOVOR)

Ako však pre HN pripomína riaditeľka komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky SR Diana Polónyi, vo verejnej správe, respektíve v pozícii štátu či verejnej inštitúcie to nefunguje ako so značkou v komerčnej sfére. Aj verejné inštitúcie používajú a aplikujú podobné metódy, ako sú napríklad logá, slogany či reklamné kampane, ale tieto prvky nekopírujú zásady, ktoré platia v komerčnom brandingu.

image

Seriál Chcem byť exportér pripravujú HN v spolupráci s Eximbankou. LOGO: EXIMBANKA SR

Práve otázkou, prečo sa verejná inštitúcia potrebuje pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom, sa zaoberá dnešný diel seriálu HN Chcem byť exportér.

V čom je hlavný rozdiel?

Medzi budovaním imidžu či reputácie súkromného podniku a verejnej inštitúcie je podľa Diany Polónyi potrebné vnímať určité rozdiely. „Je síce pravda, že reputácia firmy, budovanie povedomia a celkový imidž je tvorený celkovým vystupovaním firmy, zamestnancami, spôsobom, ako komunikuje, aj kvalitou výrobkov. Stále však platí, že korporácie majú väčšiu kontrolu nad takzvanými kontaktnými bodmi značky. Vedia ju lepšie manažovať a kontrolovať.“

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-13 10:14:29 - Feat.: 0 - Title: Štátny tajomník rezortu diplomacie pre HN: Máme záujem posilniť slovenskú prítomnosť na trhoch globálneho juhu 02 - Modified: 2024-09-25 12:00:52 - Feat.: 0 - Title: EÚ Global Gateway: Únia mobilizuje stovky miliárd eur pre projekty vo svete. Chce tým posilniť európsku značku 03 - Modified: 2024-09-24 13:41:17 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Problémy Volskwagenu aj prestarnutá populácia. Čo podráža nohy nemeckému ekonomickému motoru?
01 - Modified: 2024-12-15 12:23:33 - Feat.: - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Banková záruka je univerzálnym zabezpečovacím nástrojom doma i v zahraničí 02 - Modified: 2024-12-07 21:51:06 - Feat.: - Title: Najsilnejšou stránkou Slovenska v podnikaní je pripojenie k sieťam a vstup na trh, pri zdanení máme problém 03 - Modified: 2024-12-03 13:54:39 - Feat.: - Title: Podnikatelia pozor: Tu je osem zmien, ktoré ovplyvnia váš biznis 04 - Modified: 2024-11-21 07:52:47 - Feat.: - Title: Šéf TMR Igor Rattaj pre HN: Naše horské strediská inšpirujú aj Rakúšanov. Postupne sa učia online predaju 05 - Modified: 2024-11-19 12:52:06 - Feat.: - Title: Podnikanie je hlavný rozdielový faktor ekonomických systémov pred a po roku 1989
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
18. december 2024 12:33