Nedostatok pracovnej sily. „Cestný zákon bráni mladým začať s kariérou vodiča,“ tvrdí Hudák. Kým totiž dosiahnu minimálny vek, často si nájdu inú prácu alebo odídu pracovať do zahraničia. ČESMAD tiež nesúhlasí s tvrdením, že by boli mladší vodiči nedbanlivejší.
„Z núdze dnes za volantom sedia aj ľudia, ktorí by už mali byť na dôchodku. Sedemdesiatročný vodič je podľa mňa väčším nebezpečenstvom než 20-ročný,“ hovorí sa viceprezident s tým, že jeho slová potvrdzujú aj dáta nehodovosti.
O tom, že mladý vodič nevyhnutne nepredstavuje riziko, hovoril na HN konferencii Doprava 2018 aj Milan Merica z Prezídia Policajného zboru.
Nových ľudí firmy v súčasnosti lákajú na pracovné benefity.
„Vodičom ponúka Dopravný podnik Bratislava viaceré benefity, ako napríklad náborový príspevok vo výške tritisíc eur pre tých vodičov autobusov a trolejbusov, ktorí vlastnia vodičské oprávnenie skupiny D, získanie príslušného vodičského oprávnenia a odbornej spôsobilosti vodiča MHD zdarma vo vlastnej autoškole, cestovné zadarmo pre zamestnanca a jeho rodinných príslušníkov, finančný príspevok na ubytovanie a ďalšie,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Aj napriek tomu musí dopravný podnik hľadať vodičov na Ukrajine.
3-tisíc eur je náborový príspevok, ktorý ponúka Dopravný podnik Bratislava vodičom autobusov a trolejbusov.