Maroš Šefčovič, oproti Zuzane Čaputovej, zaostáva v autenticite.
Je v prvom rade európsky diplomat. Preto stála pred jeho tímom zásadná otázka – ako z neho urobiť človeka z ľudu, sňať z neho šat bruselského byrokrata a vsadiť ho do domáceho prostredia.
Štáb mal na túto okamžitú „transformáciu“ veľmi krátky čas, a preto pôsobí nedôveryhodne a umelo, zhodnotil Mikuláš. Jeho cieľovou skupinou sú stredostavovskí voliči, seniori žijúci v menších mestách a na vidieku.
Im tento obraz nedeľnej pohody klepania rezňov či galantnosti voči domácej návšteve imponuje, poznajú ho a vedia ho precítiť všetkými zmyslami.
Veľkým mínusom v jeho kampani je podľa Mikuláša spájanie jeho osoby so stranou Smer-SD, kvôli čomu sa na neho prenášajú jej negatívne konotácie.