„Keď som začiatkom 90. rokov dostal nápad, že vytvorím impérium s luxusným tovarom, veľa ľudí o tom pochybovalo. Vraveli, že nemá zmysel držať pod jednou strechou mnoho značiek. Čas ukázal, že sa mýlili. A to sme ešte stále iba na začiatku. Trh s luxusným tovarom bude naďalej rásť.“ Týmito slovami vysvetlil svoje podnikateľské rozhodnutie pred troma desaťročiami francúzsky miliardár Bernard Arnault, aktuálne tretí najbohatší človek na svete a šéf skupiny LVMH.
Stávka na luxus
Na rozdiel od miliardárov ako Jeff Bezos či Mark Zuckerberg, ktorí si splnili americký sen a doslova z garáže sa vypracovali až na vrchol, žil Arnault už odmalička v pohodlí a relatívnom bohatstve. Bernard Jean Étienne Arnault sa narodil do rodiny podnikateľa v oblasti stavebníctva a verejných prác vo francúzskom meste Roubaix v marci 1949, teda v období, keď sa európske ekonomiky po devastácii počas druhej svetovej vojny začali opäť stavať na nohy. Francúzsko, podobne ako mnohé iné krajiny Európy, zažívalo masívnu výstavbu podporovanú verejnými investíciami. Z toho profitovala aj firma Ferret-Savinel Arnaultovho otca Jeana.
Spočiatku nič nenasvedčovalo, že Bernard sa v budúcnosti stane kráľom globálneho luxusu. Jeho kariéra bola jasne naplánovaná – po absolvovaní polytechnickej univerzity mal posilniť rodinnú firmu. Tieto očakávania začiatkom 70. rokov minulého storočia ako mladý nádejný inžinier naozaj naplnil. V hierarchii podniku Ferret-Savinel rýchlo postupoval, až sa napokon v roku 1978 postavil na jeho čelo. Svojho otca presvedčil, aby sa spoločnosť namiesto výstavby začala viac zameriavať na obchodovanie s nehnuteľnosťami....
Zostáva vám 85% na dočítanie.