StoryEditor

Ako kríza zmenila nákupy potravín

07.09.2020, 00:00
Slováci si v uplynulých mesiacoch zvykli na dovoz jedla a nápojov až domov, straty z gastro prevádzok to však producentom nenahradilo.

„Stiahni, objednaj, vychutnaj.“ Heslo donáškovej spoločnosti Wolt, ktorá už rok útočí na slovenský trh, sa stalo synonymom zmien v našich nákupoch potravín spôsobených koronavírusom. Po marcovom zatvorení drvivej väčšiny reštaurácií a barov boli mnohí Slováci prinútení buď si nakúpiť jedlá a nápoje v maloobchodných prevádzkach, alebo si ich nechať doviezť až domov prstredníctvom donáškových firiem. To umožnilo novému segmentu raketový nárast, ktorý si chce zachovať aj po skončení pandémie.
V nasledujúcich otázkach a odpovediach si prečítajte, ktoré firmy poskytujúce dovoz potravín sa bijú o slovenského zákazníka, ako sa niekoľkomesačné zatvorenie reštauračných zariadení dotklo jednotlivých segmentov aj ako chcú tieto odvetvia využiť nárast popularity donášok.

1. Kto bojuje o slovenského klienta?
Ešte pred rokom jednoznačne dominovala nášmu trhu s dovozom jedál a nápojov až domov slovenská služba Bistro.sk. Vlani v septembri však do našej krajiny zamierila rýchlo rastúca fínska technologická spoločnosť Wolt, ktorá vznikla len pred šiestimi rokmi v Helsinkách. Medzitým stihla expandovať nielen do celej Európy, ale aj viacerých ázijských krajín vrátane Japonska či Kazachstanu.


Koronavírus zasiahol Slovákov v čase, kedy bol Wolt na našom trhu prítomný niečo málo vyše pol roka. Samotná firma potvrdzuje, že pandémia jeho expanzii pomohla. „Rýchly nárast biznisu je v rozbehovej fáze prirodzený. Takisto ročné obdobie, v ktorom sa COVID-19 začal šíriť, zvy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 14:00:00 - Feat.: - Title: Vianoce na poslednú chvíľu? Nezúfajte, tieto darčeky kúpite za pár minút 02 - Modified: 2024-12-13 14:00:00 - Feat.: - Title: TRINÁSŤ tipov, ako po vianočných nákupoch NEZBANKROTOVAŤ 03 - Modified: 2024-12-12 15:35:34 - Feat.: - Title: Babiš odkazuje, že Pallovej kožuch určite nekupoval, lebo zvieratká má rád. Šatník jeho manželky hovorí o inom 04 - Modified: 2024-12-07 17:49:36 - Feat.: - Title: Pandémia zmenila pracovný trh, ľudia striedajú prácu z domu s tou v kancelárii. Najviac sa zmenil IT sektor 05 - Modified: 2024-12-04 08:20:07 - Feat.: - Title: Nákupnému šialenstvu menom Black Friday dominuje online nakupovanie cez mobilné aplikácie
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. december 2024 06:12