StoryEditor

Ktoré siete takisto zasiahla ruská propaganda?

19.10.2017, 13:13
Sociálna sieť Facebook ale nebola jediným miestom, kde sa ruský vplyv počas amerických volieb na sieti objavil.

Ďalšie prípady, v mnohých ohľadoch odlišné od „zneužitia“ Facebooku, sa v posledných dňoch objavili na Twitteri a Google.

RT utrácala na reklamy
Spoločnosť Twitter v septembri ukázala, ako ruská globálna televízna stanica RT – predtým Russia Today – utrácala za reklamy v priebehu minuloročnej volebnej kampane.
Ruskou vládou financovaná stanica minula na tieto aktivity 274-tisíc dolárov. Príspevky šírila prostredníctvom troch účtov – @RT_com, @RT_America a španielsky písaného @ActualidadRT. Promovaných bolo 1 823 príspevkov.

Aktívni spameri

Twitter zároveň uviedol, že počas predvolebnej kampane zaznamenal zvýšenú aktivitu botov a spamerov.

V nižšie uvedenom videu si môžete pozrieť, ako stanica RT zareagovala, keď sa dozvedela o víťazstve Donalda Trumpa vo vlaňajších voľbách amerického prezidenta.

01 - Modified: 2022-08-19 15:02:03 - Feat.: - Title: Medzinárodní experti by Záporožskú elektráreň mohli navštíviť v septembri, tvrdí ruský diplomat 02 - Modified: 2022-08-19 22:05:06 - Feat.: - Title: Zabíjal som v Andrijivke, priznal ruský vojak novinárom. Udal aj svojich veliteľov 03 - Modified: 2022-08-19 22:05:28 - Feat.: - Title: Bobrík mlčania ako zbraň. Ukrajina zahmlievaním okolo výbuchov a požiarov vyhráva informačnú vojnu 04 - Modified: 2022-08-19 12:30:02 - Feat.: - Title: Člen nemeckej vlády navrhol sprevádzkovať Nord Stream 2. Skritizoval ho Kyjev aj jeho stranícky šéf 05 - Modified: 2022-08-19 10:27:49 - Feat.: - Title: Rusi si poslali na účty v cudzine rekordné množstvo dolárov. Obmedzenia pri prevodoch sa zmiernili
menuLevel = 2, menuRoute = focus/zahranicie, menuAlias = zahranicie, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
20. august 2022 08:23