To znamená, že projekt má zaplatiť hosťovská krajina. V tomto prípade 20 percent priamo a 80 percent z pôžičiek, ktoré krajine poskytne Čína. Tej, samozrejme, pripadnú aj úroky.
Celková cena projektu sa má pohybovať medzi jeden a pol až dvoma miliardami eur, čo je viac ako ročný rozpočet na celé vysoké školstvo v krajine. Okrem toho má maďarská strana bezplatne poskytnúť aj pôdu pod budúcim komplexom.
Tu však nevýhodnosť nekončí. Vyzerá to, že miestne firmy na výstavbe nezarobia ani forint. Kampus majú vypracovať výlučne čínske projektantské firmy. Na samotnej výstavbe sa majú podieľať čínske stavebné spoločnosti, čínski robotníci, a dokonca si majú doviezť aj vlastné čínske materiály. Keď si uvedomíme, že miesto, na ktorom má stavba vyrásť, nie je odľahlý neobývaný ostrov ani neprístupná džungľa či tundra, ale hlavné mesto rozvinutej európskej krajiny, znie tento model absurdne. Je to však štandardný postup, ktorý Čína uplatňuje vo všetkých svojich projektoch novej Hodvábnej cesty.