Obliekanie
V medzivojnovom období sa radikálne mení dámska móda: sukňa sa skracuje od členkov po kolená. Celkovo sa dámske oblečenie začalo prispôsobovať mobilnej, často i pracujúcej žene. Pánska košeľa sa nosí v priemere týždeň: dojem čistoty zabezpečujú odnímateľné kaučukové goliere. Kravata vytláča motýlika. V obliekaní je silný rozdiel medzi mestom a dedinou. Oblečenie sa mení smerom k ľahkosti a praktickosti.
Nositeľom trendov sa stáva značka Nehera. Jej zakladateľ Jan Nehera sa svojím priekopníckym prístupom v maloobchode a pokrokovými výrobnými metódami dokázal presadiť až na troch svetadieloch, kde postupne od roku 1931 do roku 1939 vybudoval sieť viac ako 130 maloobchodných veľkoformátových predajní a niekoľko desiatok obchodných zastúpení a závodov.
Bol prvý, kto vertikálne integroval predaj konfekcie od výroby až po maloobchod a naznačil tak cestu pre dnešné luxusné domy ako Chanel a Hermes. Do praxe zavádzal množstvo inovatívnych princípov, ktoré využívali napríklad aj Ford alebo Baťa. V roku 2014 sa značka opäť vrátila na scénu.
Zostáva vám 85% na dočítanie.