„Dnes pokrývame silným signálom oblasti, ktoré kedysi z biznis hľadiska neboli ani len trochu zaujímavé alebo výnosné. A dnes tam musia byť perfektné služby,“ vysvetľuje Lukáš Karlík obchodný riaditeľ pre korporátny predaj spoločnosti Slovanet. Firmy sa presúvajú stále viac do cloudu, rastie objem dátových prenosov a význam bezpečnej konektivity.
Zmeny za ostatných päť rokov významne zasiahli telekomunikačných operátorov. Ešte intenzívnejšie musia zvládať technologický progres, rast kybernetických hrozieb a k tomu všadeprítomný tlak na výkon. Svoje ponuky prinášajú na vysoko konkurenčnom trhu v čase, keď firmy a organizácie samotné bojujú o každé euro.
Lukáš Karlík hovorí, čo najdôležitejšie sa Slovanet naučil o potrebách firiem a ako dizajnujú riešenia pre zákazníkov. Navrhnúť efektívne a bezpečné riešenie znamená dobre sa opýtať už prvú otázku.
Riešenie bude také kvalitné, ako bude dodávateľ poznať prostredie a to si vyžaduje vysokú mieru dôvery na oboch stranách. Čas „katalógových“ ponúk je za nami. Súčasťou telekomunikačných riešení už je aj budovanie kybernetickej odolnosti.
„Kedysi sme dodávali naše riešenie po perimeter zákazníka. Dnes už musíme ísť až za túto hranicu a pozerať sa, čo by sa dialo u zákazníka v prípade výpadku a ako tomu zabrániť,“ opisuje trend Lukáš Karlík. Zákazníci sú stále vzdelanejší v oblasti technológií a preto je optimálne riešenie výsledkom diskusie.
Silnou devízou Slovanetu je ich pôsobenie v regiónoch a terestriálna kompetencia, ktorú budovali rokmi akvizícii.
Aj keď sú v Slovanete v súčasnosti hrdí najmä na naše bezpečnostné služby a vyskladané portfólio, je tu jedna špecifická oblasť. Už dekádu fungujú IoT realizácie v priemysle aj zdravotníctve, ktoré sú na slovenskom trhu výnimočné.
To, čo nesmie chýbať v rozhovore, sú kľúčové trendy v telekomunikačných službách budú v roku 2026. Pozrite sa, aké sú odporúčania a očakávania a či sa tam nájdete.
A záverom otázka: Viete, čo majú spoločné vinič a vinica a s informačnými technológiami? Nečakane veľa.
