Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyK biznisu s fialovými bobuľami açai z pralesov Brazílie ich priviedlo surfovanie. Pred desiatimi rokmi dvojica Slovákov Peter Matúška a Andrej Bartalos dostala miliónový nápad dovážať amazonské ovocie do Európy.
Vymysleli preto vlastný recept, k dreni z açai primiešali guaranu a ďalšie ingrediencie, a obchod s mrazenou pochúťkou pod rýdzo slovenskou značkou Açaico zastrešili hlavičkou firmy Açaimania Europe.
S produktom prerazili do viacerých európskych krajín či do Ruska, Ázie a Austrálie. Jediného európskeho výrobcu potravín z exotického ovocia však v súčasnosti dobiehajú dlhy a čelí hrozbe bankrotu. „Okresný súd Bratislava I začína konkurzné konanie voči dlžníkovi Açaimania Europe,“ konštatuje v rozhodnutí sudkyňa Katarína Bartalská.
Peňazí sa na súde domáha ba
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Denný prehľad správ emailom
Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.