StoryEditor„Hodvábny“ biznis s Čínou zamŕza, vlaky Slovensko obchádzajú
Železničná Hodvábna cesta medzi Európou a Čínou sa Slovensku vyhýba už niekoľko mesiacov. Kvôli situácii na Ukrajine neprechádza našou krajinou ani jediný nákladný vlak z a do Číny.
Keď v novembri 2017 dorazil na Slovensko cez prekladisko v Dobrej prvý nákladný vlak so 41 kontajnermi z čínskeho prístavu Dalian, cesta mu po novej Hodvábnej ceste trvala 17 dní. Tuzemské firmy si od železničného spojenia s Áziou sľubovali rozbehnutie miliardového biznisu. Číňania hovorili o 500 vlakoch cez Slovensko v roku 2018 a v roku 2020 malo po našich koľajniciach dokonca prejsť až dvetisíc nákladných súprav. Železničná Hodvábna cesta sa však tuzemsku od vlaňajšieho septembra kvôli situácii na Ukrajine úplne vyhýba. Stovky vlakov tak Slovensko obchádzajú cez Poľsko a Bielorusko, z čoho ťaží kontajnerové prekladisko v Breste.
Naproti tomu čínsky biznis Terminálu kombinovanej dopravy Dobrá, ktorý je vstupnou bránou pre tovary z východu Európy, Ruska a Ázie d...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-02 10:54:09 - Feat.: - Title: Studená zima je riziko pre Európu. Ako sa zmení trh s energiami?
02 - Modified: 2024-10-25 07:44:40 - Feat.: - Title: Trumpovo víťazstvo je ekonomickou nočnou morou Európy. Bankári sa boja obchodnej vojny
03 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou
04 - Modified: 2024-10-17 20:20:43 - Feat.: - Title: Británia sa pripojila k európskej iniciatíve vývoja rakiet dlhého doletu, pracuje na zlepšení integrácie
05 - Modified: 2024-10-17 12:36:14 - Feat.: - Title: Veľké prepúšťanie. Fínska Nokia zruší 2-tisíc pracovných miest v Číne a stovky v Európe