Pracujeme kvôli peniazom. No len čo väčšina si z nás uspokojí základné potreby, nepracuje už len pre financie a chce viac -- naplniť výzvy dané našou pracovnou pozíciou alebo získať uznanie tých, ktorých si vážime. Vo firme však potrebujeme spojencov, ktorí nám pomôžu k úspechu -- kolegu, ktorý ponúkne pomoc a často aj priateľstvo. Podporuje naše názory, pomáha pri riešení problémov, počúva nás a súčasne aj otvorene povie, čo si myslí. Samozrejme, to platí len v prípade, ak ide o spojenectvo založené na dobrých úmysloch.
Existuje niekoľko tipov, ako vo firme získať dobrého spojenca:
-- Základom pozitívneho pracovného spojenectva je efektívna komunikácia. Musíte byť schopní povedať svojmu spojencovi, čo chcete a zároveň vypočuť jeho potreby.
-- Správajte sa k spojencom ako k seberovným. Nezáleží na tom, akú funkciu vo firme majú.
-- Postupujme vysoko profesionálne. Nezúčastňujte sa na ohováraní a nehovorte o spolupracovníkoch za ich chrbtom. Treba, aby vám dôverovali a mali istotu, že čo vám povedia, zostane v dobrých rukách.
-- Venujte čas svojim spojencom. Buďte pripravení počúvať, hovoriť o vašich plánoch a stretávať sa napríklad pri občasných spoločných obedoch.
-- Pri práci na spoločných projektoch sa snažte vydať zo seba to najlepšie. Ukážte, že si podporu zaslúžite.
-- Dobre si vyberajte oblasti svojho záujmu. Rozhodujte tak, aby ste podporovali veci dôležité pre vašich spojencov, čím získate podporu pre to, čo je dôležité pre vás.
-- Plňte svoje sľuby. Je to ďalší predpoklad budúcej vzájomnej dôvery.
-- Konflikty riešte čo najskôr. Nevyriešené problémy nezmiznú a postavia sa do cesty vašim cieľom.
-- Buďte spojencom. Pomáhajte svojim spojencom, aby dosiahli svoje veľké ciele.
-- Nezraďte svojich spojencov. Ak máte vzájomné problémy, riešte ich spoločne.
StoryEditor