Slovenskí študenti sa zapojili do európskeho prieskumu Enterprise 2010 -- Next Generation, ktorý robí európska centrála Junior Achievement -- Young Enterprise v Bruseli. Ide o dotazníkový prieskum medzi stredoškolákmi od 16 do 18 rokov v dvadsiatich piatich európskych krajinách, ktorého cieľom je zistiť a porovnať ich postoje k podnikaniu. "Na Slovensku sa ho zúčastnilo vyše šesťsto študentov z rôznych regiónov a rôznych typov škôl," povedala generálna riaditeľka Junior Achievement Slovensko Marcela Havrilová. Cieľom projektu je nadviazať kontakt s mladou generáciou a priamo sa opýtať, čo si jej predstavitelia myslia o budúcnosti Európy. Želaním jeho autorov je zapojiť mladých ľudí do diskusie o dôležitosti podnikania v kontexte lisabonských cieľov. "V prieskume sa komunikuje s desaťtisíc študentmi stredných škôl v celej Európe. Po skončení a analýze prieskumu budeme schopní porovnať výsledky na národnej i európskej úrovni a pokúsime sa zmapovať postoje, ambície a trendy medzi mladými ľuďmi vo vzťahu k problematike týkajúcej sa lisabonských cieľov a následne ich použiť pri tvorbe stratégie rozvoja našich programov," pripomenul Peter Hauner, programový riaditeľ Junior Achievement Slovensko. Výsledky nielen budú k dispozícii na jeseň.
(ach)
StoryEditor