Väčšina domácich spoločností zaoberajúcich sa obchodovaním s nástrojmi a náradím je v súčasnosti konfrontovaná s agresívnou konkurenciou zahraničných reťazcov. Sú však aj spoločnosti, ktorým vízia i zvolená stratégia umožňujú ísť vlastnou cestou, na ktorej dokážu oslovovať zákazníkov. Za tvorbou takejto úspešnej stratégie sa vždy skrývajú ľudia. V spoločnostiach, ktoré začínajú od úplných základov, sú práve ľudia kľúčom k úspešnej spolupráci s finančnou inštitúciou. Vo chvíli, keď nie je možné posúdiť vývoj finančných ukazovateľov spoločnosti za niekoľko časových období, je práve dôveryhodnosť a odborné kvality podnikateľov uchádzajúcich sa o financovanie najdôležitejším kritériom hodnotenia podnikateľského zámeru.
Banka môže pri takejto stratégii klientovi pomôcť pripútať si zamestnancov ešte viac a motivovať ich na nadštandardné výkony, a to komplexnou ponukou bankových produktov pri rovnakej úrovni starostlivosti, na akú je zvyknutá samotná firma. Spolupráca banky, firmy a jej zamestnancov sa môže odvíjať aj napríklad pri momentálne najvyhľadávanejších produktoch, akými sú bezúčelový spotrebný úver či hypotekárny úver.
Užitočný akreditív
Spoločnosť, ktorá si vytvorí nielen vlastnú sieť predajcov, ale následne aj vlastnú sieť predajní, považuje za mimoriadne dôležitý neustály pravidelný rast. Technacu sa darí napĺňať tento plán do bodky. Rozsiahle investície do predajnej siete zároveň so sebou prinášajú potrebu čerpania finančných zdrojov vo forme investičných úverov. Manželia Kovářovci k tomu všetkému pridali ešte aj vlastnú značku náradia -- Teco. Vytvorili tak firmu s obrovskou vnútornou hodnotou. Produkty pod svojou značkou pritom vyrábajú v ďalekej Ázii.
V úvode takejto spolupráce banka vždy odporúča klientovi využiť platobné prostriedky, ktoré ho ochránia proti prípadným rizikám, a tak spoločnosť Technaco využila možnosť platby dokumentárnym akreditívom, ktorý znižuje riziká na strane dodávateľa a odberateľa.
Obchodná spoločnosť typu Technaco je charakteristická viazanosťou prostriedkov v pohľadávkach a zásobách. Preto aj financovanie je nadviazané na tieto aktíva. Napriek tomu, že zásoby sú pri konzervatívnom právnom hľadisku minimálne diskutabilným zabezpečením, pristupujeme čoraz častejšie k využívaniu práve tohto firemného aktíva. Základom úspechu firmy je "just in time" dodávka akéhokoľvek produktu, a preto skladové hospodárstvo hrá pri činnosti Technaca dôležitú úlohu. S rozširovaním skladov a modernizáciou skladového hospodárstva sa opäť spája potreba poskytnutia investičných úverov.
Rátať s nečakanými problémami sa oplatí
V prípade dovozu tovaru zo zahraničia je pre firmu dôležitý čas. Každé oneskorenie či strata zásielky môžu spôsobiť nežiaduci zásah do pravidelnosti dodávok, a tým narušiť firemné finančné toky. Ak banka zastrešuje celý proces dovozu tovaru, je pri poistení prepravovaného tovaru a vzniku poistnej udalosti schopná ponúknuť klientovi ako bonus aj krátkodobý účelový úver. Jeho princíp spočíva v tom, že po uznaní poistnej udalosti poisťovňou vzniká podnikateľovi voči nej pohľadávka ako každá iná. V prípade, že poisťovňa potvrdí výšku poistnej sumy, ktorá má byť vyplatená, je banka schopná takúto pohľadávku prefinancovať. Od vzniku poistnej udalosti, resp. momentu, keď poisťovňa uzná výšku priznaného poistného po jej preplatenie poisťovňou, totiž vzniká "hluché" obdobie (závisí od legislatívy danej krajiny -- mnohokrát je plnenie spojené aj s niekoľkomesačným posunom). Pri väčších dodávkach to môže spôsobiť firme veľké problémy. Preklenovací úver banky umožní spoločnosti disponovať s týmito prostriedkami ihneď a zabezpečiť v krátkom čase novú dodávku.
Doplnkové služby
Na jednej strane zamestnanci -- mobilní predajcovia, potrebujú napríklad kartové produkty, na druhej strane aj sieť predajní klienta by už dnes mala byť vybavená POS terminálmi na prijímanie platieb za tovar platobnou kartou. Tým sa nároky na bankové služby, prirodzene, rozširujú. V prípade spolupráce s krajinami, kde má klientova banka rozšírenú svoju sieť, je možné poskytnúť zrýchlené prevody prostriedkov za zvýhodnených podmienok a podobne.
Na záver treba zdôrazniť dôležitý fakt platný pre spoluprácu s firmami, ktoré sa z nuly vypracovali na úspešný podnik. Viac ako pri akomkoľvek inom segmente je spolupráca založená na osobných vzťahoch.