Ak hľadíme na celkové prostredie biznisu, tak práve banky sú tí seriózni páni v oblekoch, ktorí dlhodobo vzbudzujú dôveru. Zároveň sa však čoraz viac ocitajú v stave, ktorý psychológia označuje za krízu stredného veku. Hľadajú nové (biznisové) dobrodružstvá, snažia sa zaujať mladšie ročníky a zároveň samy pôsobiť mladistvejšie a byť „in“ či „cool“.
Výrazným príkladom je banka z portfólia J&T. Tá sa dlho hrdila názvom Poštová, no s cieľom osloviť mladšie ročníky priniesla subbrand 365, pri ktorom sa klientom prednastavene tyká. Vlani však realizovali významnú zmenu modelu. Hlavným názvom sa stal mladistvý 365.bank a Poštová banka ostala ako vedľajšia značka pre starších klientov, ktorí dôverujú práve inštitúcii v adjektíve názvu.
Podobných pokusov vyzliecť si pomyselné sivé obleky nájdeme naprieč trhom mnoho. Slovenská sporiteľňa oživila pomocou nových technológií hlas Júliusa Satinského, pričom tušíme, že viac ako priniesť samotný odkaz oživeného hlasu chcela zdôrazniť, že to dokáže. ČSOB si zas zaplatila reklamný post na satirickej stránke „Zomri“. Finančné domy tiež dobre vedia, že potrebujú úzko spolupracovať s fintechmi, aby sa s možnou konkurenciou naučili fungovať v symbióze.
Vypnutá tlačiareň, zapnutý normál
Napriek modernizácii a zmenám však v jednej oblasti vidíme návrat k tradičnému bankovníctvu. A to vďaka tomu, že ECB zastavila tlačiareň na peniaze. Na jednej strane to síce ovplyvní zvyšovanie sadzieb trh s úvermi, no ako dodáva člen predstavenstva VÚB Martin Techman: „Výrazne sa zvýši priestor pre vyvážené...
Zostáva vám 85% na dočítanie.