Ľudia nemajú radi banky ani reklamu. To prvé nás okráda, to druhé klame. Taká je situácia v hlavách ľudí na rozhraní tisícročí. Na druhej strane, Slovensko miluje Susedov... Takže robiť ako-tak ľúbivú či zaujímavú bankovú komunikáciu zas nebude taká výzva. Bude sa baliť do jedlých obalov a prestane byť falošne okázalá spôsobom „v banke, v ktorej je jasno“.Široké publikum dostane vtip, tých lepších chytíme na snobizmus (pocit dôležitosti). Skrátka, finančné produkty získavajú status bežnej komodity, a tak je postupne dovolené všetko – od opatrného klišé až po odvážnu bizarnosť (Fio).
Z môjho pohľadu to bola rodina Veselých (Slovenská sporiteľňa), ktorá kedysi brandžu presvedčila, aké dobré je mať koncept. A že koncept nie je len signálna farba v spote a packshot s logom. Dobre vymyslený koncept je však vždy len nutnou podmienkou dobrej komunikácie. O jeho osude napokon vždy rozhodnú konkrétne exekúcie.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
Zostáva vám 82% na dočítanie.