18.02.2020, 00:00

Kľúčové akcie OĽaNO sú v jeho réžii. Čo je tajomstvom úspechu Igora Matoviča?

  • Služby agentúr využíva OĽaNO v predvolebnom súboji len na nákup reklamného priestoru v médiách.
  • Hoci sa kampaň Obyčajných ľudí zásadným spôsobom od konkurencie nelíši, marketér vidí dva rozdiely.
Kľúčové akcie OĽaNO sú v jeho réžii. Čo je tajomstvom úspechu Igora Matoviča?
Zdroj: TASR/Jakub Kotian

Blíži sa koniec júna 2010, je krátko po parlamentných voľbách, pravica skladá vládu. V tom prišiel nový a nie veľmi známy poslanec SaS Igor Matovič so senzačným vyhlásením. Ponúkli mu vraj 20 miliónov eur, ak vznikajúci kabinet v zárodku položí. Matovič neskôr tvrdil, že si jeho kamarát len chcel z neho vystreliť. Z aféry sa tak stal pokus o žart.

​Odvtedy prešlo takmer 10 rokov. Matovič v politike senzácií počas celého tohto obdobia pokračoval, čím si od protivníkov vyslúžil prezývky ako šašo či poloblázon z Trnavy, spojenci menej ofenzívne nazývajú jeho štýl svojským.

Avšak dnes už predsa len s jedným podstatným rozdielom. Hnutie OĽaNO, na ktorého čele Matovič stojí, sa stalo čiernym koňom blížiacich sa volieb. Rýchly rast preferencií v prieskumoch spravil z Matovičovho subjektu vážneho adepta na stranu s premiérskym postom. Čo to spôsobilo?

Dva rozdiely oproti konkurencii

PODPORUJEME DEMOKRACIU

A preto všetkým dávame 90% zľavu na mesačný prístup k objektívnym a nestranným informáciám.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.