Kampane politických strán lákajúce voličov bilbordmi, reklamnými spotmi či akciami plnými letákov, odznakov a gulášu sa chýlia ku koncu.
Ich úspešnosť bude merateľná výsledkami volieb v nedeľu ráno.
A medzi tým ich priebeh – z rôznych pohľadov – hodnotia odborníci. Na transparentnosť jednotlivých kampaní sa pozrela Transparency International Slovensko, ktorá zhodnotila, že ani v závere volebného obdobia väčšina strán nemá vhodne nastavené financovanie a informovanie o kampani. OĽaNO Igora Matoviča v hodnotení skončilo na rovnakej úrovni ako Smer Roberta Fica – s verdiktom „netransparentná“.
Liberáli na vrchole
Transparency hodnotila len strany, ktorých výdavky na kampaň prevýšili 50-tisíc eur, čo platí pri 17 subjektoch z 27 kandidujúcich.
Hodnotenie Transparentná kampaň pri tom získali len tri strany, aj to s drobnými výhradami. Sú nimi Progresívne Slovensko, Saska a KDH. „PS naďalej nakupuje outdoorovú kampaň cez hromadné faktúry v netransparentnej bilbordovej spoločnosti a Transparency u nej zaznamenala aj nevrátenie malého hotovostného vkladu, čo zákon nedovoľuje. Veľké agentúrne platby vo zvýšenej miere využíva aj SaS,“ vymenúva agentúra.
Smer a OĽaNO na jednej úrovni
Zostáva vám 77% na dočítanie.
