Vaša aktívna cieľová skupina vás môže úplne prekvapiť

Marketingové oddelenia firiem sa už niekoľko rokov musia prispôsobovať digitálnemu svetu, ktorý sa neustále mení.

Vaša aktívna cieľová skupina vás môže úplne prekvapiť

Špecializovaní analytici a stratégovia majú ale niečo, na čo sa dá vždy spoľahnúť, a to sú dáta. Na Slovensku sa zrodil inovatívny nápad, ktorý všetkým marketérom pomôže ešte viac. Jeho kľúčovou ideou je čo najpodrobnejšie identifikovať aktívne online publikum svojej značky alebo produktu. Idea sa pretavila do nového marketingového nástroja - volá sa KAKADU.digital a predstavuje systém, ktorý z vašej džungle dát vyselektuje to najdôležitejšie, čo potrebujete vedieť.

Je fakt, že sociálne siete vo veľkej miere odzrkadľujú realitu. Každý z nás tam totiž prenáša svoj život, svoju osobnosť a svoje záujmy. Na Facebook pravidelne prichádza cca 2,7 milióna Slovákov a 5,2 milióna Čechov, hovoríme tak o trištvrtine online populácie. Dá sa teda povedať, že reálny svet má svoju projekciu v sociálnych sieťach. Druhým faktom je, že pri propagácií svojho biznisu je potrebné osloviť správnu skupinu ľudí, aby bola vaša komunikácia efektívna. Na jednej strane sa tešíte, že máte prvých 10.000 fanúšikov na svojej stránke. Viete však, ktorí z nich sú tí, ktorí aj reálne nakupujú? Vedieť správne identifikovať spomedzi fanúšikov svoju konkrétnu aktívnu online cieľovú skupinu je na nezaplatenie. Sú to ľudia s veľkou afinitou, ktorí chcú nakupovať váš produkt. Ak svoju komunikáciu zameriate práve na nich, získate interakcie, ktoré majú reálnu hodnotu a dosiahnete vysokú mieru konverzie. “Práve tejto oblasti sme sa rozhodli s KAKADU.digital venovať,” hovorí Michal Švihra, zakladateľ KAKADU.digital.

KAKADU.digital pracuje v troch základných krokoch - prvým je “smart dotazník”, vďaka ktorému sa mobilizuje aktívne publikum z vašej Facebook stránky. Respondent v dotazníku odpovedá na otázky a súčasne KAKADU.digital zbiera dostupné dáta z jeho profilu (od základných údajov až po detailné záujmy). V ďalšej fáze sa tieto výsledky spracúvajú pre klienta do prehľadného výstupu - do jednoduchej a čitateľnej formy, ktorá je základom pre ďalšie marketingové rozhodnutia. Posledným krokom je konzultačný a strategický servis, ktorý klientom pomáha riešiť na základe predošlej analýzy už konkrétne problémy.

Ako dokážete KAKADU.digital dáta využiť? Viete si nastaviť dlhodobú obsahovú stratégiu pre svoje sociálne siete a rovnako dokážete ihneď správne zacieliť na svoje publikum aj pri jednorazovej aktivite. Marketingové rozhodnutia môžete aplikovať aj na konkrétny produkt z vášho portfólia. Taktiež ste schopní na základe dát posúdiť, kto je pre vás vhodný na marketingovú či influencer spoluprácu. Svoju aktívnu cieľovú skupinu si dokážete filtrovať podľa regiónov, dokonca až na úroveň konkrétneho mesta. Predstavte si mladú ženu do 30 rokov, ktorá sa obzerá po svojom prvom úvere. Čo by mohlo odhaliť KAKADU.digital? Na to, aby na ňu banky efektívne zacielili svoju online kampaň v západoslovenskom regióne, vyberú si na základe výsledok “smart dotazníka” ako influencera rapera Veca. V rámci východného Slovenska by podľa KAKADU dát Vec nepochodil, tu by bankové subjekty mohli zvoliť ako influencerku napríklad speváčku Tinu.

​Idea pre vznik prieskumného marketingového nástroja KAKADU.digital sa zrodila u zakladateľa Michala Švihru, nie je to však jeho prvý projekt. Spolu s Danielou Grečnerovou začínali so start-upom Tootoot, ktorý je dnes už úspešnou ticketingovou spoločnosťou. V prvej fáze bolo cieľom Tootootu niečo úplne iné - poskytoval najmä možnosť hlasovať za koncert obľúbenej kapely vo svojom meste. Časom sa Tootoot profiloval do súčasnej podoby a okrem ticketingovej platformy začal ponúkať oveľa viac možností. Hovorí Michal Švihra: “Zistili sme, že tí, ktorí sa zapájajú do hlasovania, sú zároveň tí, ktorí majú záujem niečo od kapely kúpiť. Viac ako 70 % hlasujúcich si napríklad kupovalo vstupenku alebo merch, čiže konverzia nákupu bola skutočne obrovská. Z tejto skúsenosti nám vyplynulo, že ak sa podarí identifikovať aktívnu skupinu fanúšikov, je to zároveň skupina potenciálnych zákazníkov vašich produktov. Na týchto základoch sme postavili KAKADU.digital, prieskumný nástroj, ktorý vyselektuje vašich aktívnych online sledovateľov na sociálnych sieťach a poskytne vám ich podrobný profil.”

Kultúrny segment a jednotliví fanúšikovia interpretov ponúkali v úvode veľa užitočných štatistických informácií, ktoré pomohli organizátorom predať viac vstupeniek a ďalších produktov. Bol to výborný odrazový mostík pre produkt, ktorý identifikuje aktívnu online cieľovú skupinu. Dnes KAKADU.digital úspešne spolupracuje s klientmi so širokým záberom - od hudby cez médiá až po bankové subjekty. 

Michal Švihra opisuje, že výsledky z prieskumov môžu často priniesť veľmi prekvapivé zistenia: “Všetci si myslíme, že svojich zákazníkov poznáme. Prostredníctvom KAKADU.digital ale našim klientom prinášame často nečakané informácie, takže pri prvom pohľade na výsledky sa stáva, že neveriacky krútia hlavou. U jedného klienta sa ukázalo, že jeho aktívnu online skupinu absolútne nezaujíma slovenská televízna tvorba, čo bolo v protiklade s tým, čo si dovtedy myslel. Naopak, ako zaujímavé sa ukázali americké sitcomy so silnou mužskou hlavnou postavou. Pre iného klienta, ktorý spadá do eko tém, sme identifikovali ako najafinitnejšiu influencerku stand up komičku Evelyn. Vďaka našim dátam spoznávame aktívnu online skupinu klienta a v prípade požiadavky navrhujeme komplexné obsahové stratégie. V stratégiách sa vyhýbame zaužívanému obsahu, lebo býva neúčinný a nahrádzame ho témami, ktoré oslovia fanúšikov a zvýšia ich interakcie.”

(pr)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.