Aký bazén je "IN" v súčasnosti? Ten, čo sa nemusí každoročne napúšťať vodou. Ten, čo je ekologický

Slovenský výrobca keramických bazénov prináša revolučné riešenie ekologického zaobchádzania s vodou v bazéne. Toto jednoduché riešenie môže využiť každý majiteľ zapusteného bazéna Compass.

Birchall-Trainer
Zdroj: Compass Europe

O bazénových trendoch aj novom ekonomickom využívaní vody viac priblíži majiteľ slovenskej firmy Compass Europe pán Zoltán Berghauer. Ten stál pri zrode nového konceptu HYDRO ECO Pool - bazéna, ktorý šetrí vodu v bazéne. Metódu testoval 4 roky na svojom domácom bazéne a pretože sa osvedčila, rozhodol sa ju predstaviť trhu. 

Zoltán Berghauer
Zdroj: Compass Europe

Čo vás viedlo k tomu bazén nevypúšťať?

Som pôvodnou profesiou zootechnik a mám veľmi blízko k prírode. Sám mám veľkú záhradu, kde trávim veľa času. Fyzická práca okolo nášho sadu, zeleninovej záhrady i našich sliepočiek, je pre mňa najlepším relaxom. A ako správny hospodár som začal vnímať nedostatok vody v prírode. Preto mi bolo vždy na jar ľúto vymieňať vodu v bazéne. Tak som sa rozhodol ju tam nechať. A tohtoročná sezóna už je piata s tou rovnakou vodou. S technickým riešením mi pomohli moji kolegovia z technologického oddelenia našej firmy. A keď to funguje u nás doma, tak to môžeme naučiť aj ostatných majiteľov bazénov.

Skôr než sa dostaneme k úspornému bazénovému systému HYDRO ECO, povedzte čo to kedysi znamenalo mať bazén a čo to znamená dnes? Sú aj v bazénovom biznise nejaké trendy?

Bazénmi sa zaoberám dvadsať rokov a vidím veľký vývoj. Zapustený bazén bol v minulosti raritou a luxusom a bol dostupný len pre “pár vyvolených”. V súčasnosti už je bazén pomaly nevyhnutnou výbavou každého rodinného domu. Zásluhu na tom majú aj hobbymarkety, ktoré stiahli ceny bazénov tak, aby si ich mohol dovoliť naozaj každý.

Ako na tento vývoj reaguje bazénový trh? Spomenuli ste, že skôr si ľudia nemohli dovoliť mať bazén. Dnes môžu, ponuka je široká vo všetkých cenových hladinách. Ako na to reagujú bazénoví výrobcovia ako vy? Nie je to trošku odvážne tvrdenie pri porovnaní ceny nafukovacieho bazéna z hypermarketu s keramickým bazénom?

Do istej miery je pravda, že nie každý si môže dovoliť keramický bazén Compass. Ale keď si zoberieme nafukovací bazén, ktorý človek musí na zimu uskladniť, musí sa o neho pravidelne starať a naplniť ho vodou a strážiť jej kvalitu, tak potom zistíme, že Compass bazén zmysel má. A keď si to človek spočíta, nakoniec mu vyjde, že investície do bazéna, ktorý má garanciu trvanlivosti 40 rokov, je efektívnejšie. A to nehovorím o tom, ako vyzerá a ako jeho obstaraním zhodnotíte svoju nehnuteľnosť. Všetky si môžete osobne na vlastné oči pozrieť v najväčšom showroom keramických bazénov v Európe.

Keď sme pár rokov po revolúcii začali s bazénmi, tak v Európe bol moderný bazén ľadvinkového typu. Iné takmer neboli. Vkus zákazníkov v architektúre sa zmenil, a momentálne sú viac preferované minimalistické tvary, ktoré kopírujú línie moderného domu. A my sme priekopníkmi minimalistických tvarov bazénov. Aj vďaka dôrazu na dizajn sme ako jediná bazénová firma na svete získali dve dizajnové ocenenia.

Zdroj: Compass Europe

Je tu generácia, ktorá žije "eko-bio", ktorá si zakladá na slobode, nezávislosti, autá si už nekupuje, ale sharuje, pretože sa nechce viazať na majetok. Praje teda doba ešte kúpe drahého bazéna? Bude ho ešte niekto chcieť?

Každý sme nejaký a nikde nie je povedané, že všetci majú mať bazén. Spoločnosť je rozdelená na viac druhov ľudí rôzneho zmýšľania, líšime sa politickými preferenciami a určite je medzi nami aj rozdiel v preferenciách mať či nemať bazén. My sa snažíme maximálne vyhovieť tým, ktorí bazén chcú. Naše bazény sú širokospektrálne využiteľné a z ekologického pohľadu eliminujeme nezmyselné plytvanie vodou.

Náš HYDRO ECO koncept bazéna, keď bazén raz napustíte a už ho nevypúšťate, je deklaráciou rešpektu k prírode a prírodným zdrojom. Zodpovedný a uvedomelý človek si predsa nemôže užívať bazénových radovánok bez prihliadnutia na prírodu a jej zdroje. Takto sa k tomu staviame my a chceme byť príkladom pre budúcich majiteľov zapustených bazénov. Veď v niektorých oblastiach v Česku aj v Európe už funguje zákaz napúšťania bazénov. To už je pádny argument.

A navyše, náš HYDRO ECO Pool bazén sa dá využívať aj v zime. Vodu v bazéne necháme na povrchu zamrznúť a tým, že je náš bazén kónický (hore sa rozširuje), nedôjde k jeho poškodeniu. Vďaka tomu sa dá využiť na korčuľovanie a iné zimné radovánky. To samozrejme za dodržania bezpečnostných zásad.

Ako ovplyvní Corona trh bazénov dnes? Ovplyvní ho vôbec? A ak áno, ako?

Keď nastala situácia s Corona vírusom, každý zrazu chcel bazén. Stráviť leto a dovolenku doma na záhrade. V momente nástupu koranavíru nám enormne vzrástol dopyt po bazénoch s tým, že každý ho chcel mať namontovaný zajtra. To v podstate nie je možné, je tu určitý výrobný cyklus, určité dodacie lehoty, ktoré sme sa snažili maximálne skrátiť a musím s radosťou povedať, že aj doteraz sme schopní dodávať bazény s najkratšími možnými dodacími lehotami.

A to je?

To je 4 - 8 týždňov. Ale musíme rozlišovať výrobný cyklus a potom montážny cyklus. To sú dve rozdielne veci. Výrobný cyklus je otázkou výroby a montážny cyklus je otázka zabudovania bazéna. Náš bazén, tým že využívame technológiu bez betónovania základovej dosky, sme schopní zabudovať priebehu dvoch dní. Ale všetky práce okolo - výkopové, inštalačné a ďalšie sa môžu variovať podľa pripravenosti stavby a ďalších okolností.

Zdroj: Compass Europe

Hovorili sme o trendoch v dizajne a o šetrení vody. Čo ešte vylepšuje pôžitok z bazéna? Nie je často citlivá otázka, kto sa bude o bazén starať?

Dizajn je dizajn, ten ale nikdy nesmie prebiť funkčnosť a účelnosť produktu. Máme systém, ktorý sám čistí bazén, tzv. Samočistiaci systém Vantage. Ten má obrovskú výhodu proti ručnému aj automatickému vysávaču, funguje automaticky, bez akéhokoľvek zásahu človeka. Keď si ho zaobstaráte, nemusíte už nič robiť a bazén máte stále čistý. A takto nám technológie pomáhajú s prácou okolo bazéna.

Voda v bazéne však zostane vždy iba voda, teda H2O, alebo aj tu sú nejaké inovácie?

Možno ani nie inovácie. V úprave vody stále vedie slaná voda, resp. minerálna voda. Z nej sa uvoľňujú dezinfekčné prostriedky (chlór), ktoré dezinfikujú vodu. Takáto voda je príjemná na kožu, nie je agresívna a človek môže plávať pod vodou aj s otvorenými očami vďaka tomu, že koncentrácia soli je nízka, približne rovnaká ako slanosť ľudskej slzy.

Niekedy počujem argument, že slaná voda je voda agresívna pre steny bazéna. Na to odpovedám, že rovnako tak agresívne je prechlórovanie vody alebo voda s nedodržanou výškou pH. Dôsledná kontrola kvality vody po všetkých jej stránkach je základom dobrého stavu bazéna. Dokonca aj teplota vody má obrovský vplyv na kvalitu povrchu bazéna. Niektorí výrobcovia bazénov preto eliminujú svoje garancie na bazén na teploty vody do 28 stupňov, pretože ich povrch nevydrží vyššie teploty vody. Náš špeciálny povrch - a tu sa musíme pochváliť - vydrží až 33 stupňov.

Zdroj: Compass Europe

Ako ovplyvnila Corona bazénový trh a konkrétne Compass?

Celá ekonomika trpí a pri našich rozhovoroch s bankami znie každá ich otázka "O koľko percent ste znížili výrobu? Ako teraz budete šetriť? ", A sú prekvapení, keď im povieme, že výrobu zvyšujeme a nárast objednávok je tak enormný, že pracujeme aj cez víkendy. Zatiaľ sa nás Corona negatívne nedotkla, skôr naopak uvažujeme o tom, že budeme rozširovať výrobu a prijímať ďalších zamestnancov.

A čomu konkrétne prikladáte nárast záujmu o keramické bazény?

Je to dané viacerými faktormi a niektoré už boli pred Corona vírusom. Čím ďalej teplejšie letá teraz potvrdili aj americkí vedci, ktorí presnejšie predpovedali, že leto 2020 bude najteplejšie v histórii merania teplôt. Ľudia tiež uvažujú o dovolenke doma a to je dané situáciou s Corona vírusom.

A od tej doby, čo našim zákazníkom ponúkame HYDRO ECO Pool, majú ďalší dôvod, prečo si vybrať bazén do zeme, ktorý funguje s jednou vodou celé roky a neplytvá touto životodarnou tekutinou, ako je bežné u ostatných bazénov. HYDRO ECO ponúkame cez vybraných predajcov z našej siete dílerov.

Šetrnému kúpaniu zdar!

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.