Slováci sú hrdí na slovenské tradície, zvyky a symboly. Fandia našim športovcom v rôznych športových disciplínach a radi si vychutnávajú dobré slovenské jedlo. Čoraz väčší záujem o „slovenskosť“ je neprehliadnuteľný. Tento postoj získava podporu z rôznych strán, vládu nevynímajúc. „Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu. Preto vrele vítame iniciatívu podieľať sa na dosahovaní tohto spoločného cieľa. Slovenské potraviny si skutočne zaslúžia viac priestoru na pultoch a lepšie zviditeľnenie,“ zdôraznil minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský na tlačovom brífingu k spusteniu projektu Doba slovenská. Jeho úlohou je vyzdvihnúť slovenské potraviny v predajniach spoločnosti BILLA a podporiť kvalitných slovenských výrobcov a dodávateľov. Potvrdzujú to aj čísla. V prvom štvrťroku tohto roka vzrástol predaj slovenských výrobkov v BILLA medziročne až o viac ako 14 %. Zároveň sa rozšírila aj ponuka nových produktov od slovenských dodávateľov o viac ako 80 položiek, spotrebitelia tak mali možnosť si pochutnať na nových šunkách, salámach, chlebe a pečive, mäse, ale aj novom druhu múk, sušeného ovocia, zeleniny, sirupoch či cukrovinkách.
Slovenské je kvalitné
BILLA zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok. V minulom roku sa predalo v predajniach BILLA slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, alkoholických nápojov. „Projekt Doba slovenská je prejavom hrdosti na lokálne výrobky a symbolom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Pozorne načúvame našim zákazníkom a v súlade s tým, čo majú radi, upravujeme našu ponuku. Našim cieľom je ponúknuť spotrebiteľovi široký sortiment a prichádzať s novinkami. Mala by to byť jeho voľba, ktorý z mnohých produktov si vyberie. Nemal by to byť obchod, ktorý spotrebiteľovi ponúkne na výber dva druhy mlieka, syra či šunky. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov, veď aj naša obľúbená privátna značka Slovenská farma je tu už od roku 2013. Veríme, že Doba slovenská ešte viac prispeje k hrdosti a obľúbenosti slovenských potravín,“ povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti BILLA na Slovensku.
Ako vnímajú spoluprácu s obchodným reťazcom domáci výrobcovia?
1. TAMI, Tatranské mliekarne, a.s.
Ján Husák, obchodný riaditeľ
„Veľkým benefitom spolupráce so spoločnosťou BILLA je podpora slovenských produktov s označením SK. Oceňujeme, že to bola práve BILLA, ktorá nás ako producentov mlieka a mliečnych výrobkov podržala v krízových časoch a odolala tlaku spojenom s pretláčaním dumpingových cien a komodít zo zahraničia. Prispela tak k stabilite a udržateľnosti. Dôležitým faktorom spolupráce je aj samotná flexibilita a sledovanie trendov, ktoré spoločnosť BILLA vykazuje zaraďovaním noviniek a inovačných produktov od slovenských producentov. V priebehu posledných dvoch rokov sa nám v spoločnosti BILLA podarilo zvýšiť obrat o úctyhodných 65 %.“
2. PALMA a. s
Martin Varga, generálny riaditeľ
„Je radosť spolupracovať so spoločnosťou BILLA, ktorá dlhodobo buduje kultúru predaja na slovenskom trhu. Oceňujeme, že v prvom rade sa BILLA zameriava na kvalitu, široké portfólio produktov a neustále vyhľadáva a sleduje nové trendy aj pre mladšiu vekovú kategóriu. K spoločnému rastu výrazne prispela aj snaha o zjednotenie pohľadu na produktovú kategóriu a samotné spotrebiteľské správanie. Okrem komerčnej spolupráce oceňujeme aj to, že zásobovanie je vyvážené, čím spoločne znižujeme uhlíkovú stopu.“
3. Berto sk, s.r.o.
Ignác Bertovič, výkonný riaditeľ
„Počas viac ako 20 -ročnej spolupráce sme si vytvorili rovnocenný obchodný vzťah. A keďže kvalita je u nás v spoločnosti Berto na prvom mieste, je viac ako samozrejmé, že spolupracujeme s BILLA, ktorá je lídrom v ponuke kvalitných a zdravých potravín. Pozitívne reaguje na novinky a trendy v potravinárstve a veľmi rýchlo ich zavádza do predaja. BILLA neustále prichádza s nápadmi na nové výrobky, sledujúc tak progresívne trendy v potravinárstve a dopyt zákazníkov.“
4. PENAM SLOVAKIA, a.s.
Vladislav Baričák, manažér pekárenskej divízie
„Na spolupráci so spoločnosťou BILLA oceňujem najmä férové jednanie, otvorenú komunikáciu a vzájomnú snahu nájsť spoločnú cestu na častokrát náročných rokovaniach. Je to inovatívny partner, ktorý je naklonený na svoje pulty prijať aj nové trendy pekárskej výrobky.
Za posledných päť rokov zaznamenávame každý rok mierny medziročný nárast. Aj vďaka tomuto partnerovi sme rozvinuli projekt bezlepkových výrobkov Vitacelia, výrobkov privátnej značky, ako aj rôzne inovatívne výrobky.“
5. TAURIS, a.s.
Richard Duda, generálny riaditeľ
„Spoločnosť TAURIS je dlhodobo orientovaná na vyrovnanú kvalitu a bezpečnosť svojich výrobkov. Spoločnosť BILLA je férový a stabilný partner, ktorý sa dlhodobo snaží poskytovať svojim zákazníkom najlepší nákupný zážitok a stále im prináša do svojich prevádzok niečo nové. Na spolupráci oceňujeme podporu slovenských dodávateľov, kvalitu sortimentu, podporu slovenskosti a tradícii.
Túto spoluprácu hodnotíme ako veľmi úspešnú, o čom svedčia aj zvýšené objemy z počiatočných 20 ton na 55 ton mesačne.“
(PR)