Dlhodobou stratégiou spoločnosti Zásielkovňa je vybudovanie čo najširšej siete výdajných miest a boxov na Slovensku. Vo svojej trojročnej stratégii zavádzania samoobslužných boxov, Z-BOXov, sa spoločnosť rozhodla v spolupráci so ZMOSom osloviť starostov miest a obcí od 1500 – 5000 obyvateľov. Ich spoločným cieľom je priniesť alternatívu v doručovateľských službách najmä pre menšie obce zavádzaním samoobslužných boxov. Tie sú vhodné aj do menších obcí, kde Zásielkovňa vzhľadom na lokalitu nemá výdajné miesto. Cieľom je doplniť a rozšíriť dostupnosť služby a nie nahradzovať výdajné miesta výdajnými boxami.
Zásielkovňa plánuje počas tohto roka nainštalovať 509 výdajných boxov v obciach od 1500 do 5 000 obyvateľov. V ďalších krokoch prinesie túto službu postupne pre všetky oblasti Slovenska, tak aby v synergii s našími výdajnými miestami priniesli ešte väčší komfort. „Táto spolupráca je užitočná, je príkladom podania konkrétnej pomocnej ruky. Veríme, že jej výsledkom bude spokojnosť samospráv a ich obyvateľov,“ uviedol predseda Združenia miest a obcí Slovenska Branislav Tréger.
509 boxov do menších obcí
Ambíciou Zásielkovne je byť dostupnejšou alternatívou pošty aj pre menšie obce. Podľa dostupných údajov je 80% prevádzok pošty v menších obciach počas týždňa otvorených len do 15:30 s výnimkou stredy, kedy je otvorených viac ako 80% prevádzok aspoň do 17:00 hodiny. Nové samoobslužné boxy sú pre obyvateľov obce k dispozícii nonstop. Služba je pritom cenovo výhodnejšia v porovnaní s doručením domov. Okrem vydvihnutia balíka Zásielkovňa plánuje na jeseň umožniť aj odoslanie zásielky aj prostredníctvom Z-BOXov do ČR a SR, či už na adresu alebo do výdajných miest, vrátane Z-boxov. V rámci budúceho roka plánuje spustenie služby do takmer celého sveta, teda krajín v ktorých pôsobí, aj pre ľudí, čím potvrdzuje, že už nie je len službou pre doručovanie zásielok zakúpených na internete. „V našom ponímaní je dôležité aby sa nemusel zákazník prispôsobovať službe ale službu by mali firmy prispôsobovať zákazníkovi. Chceme priniesť dostupnú, jednoduchú a rýchlu službu pre každého pre komunikácii s celým svetom. A aj tým napĺňame už časť našej dlhodobej stratégie,“ konštatuje Alexander Jančo. Kúpa z-boxov bude stáť Zásielkovňu niekoľko miliónov.
Alexander Jančo, Chief Executive Officer Zásielkovne na Slovensku.
Najnovšia generácia výdajných boxov je bezdotyková, ovláda sa „smartfonom“ - mobilným telefónom a navyše je aj ekologická. Na svoju prevádzku využíva slnečnú energiu. Sú určené totiž primárne do exteriéru, aby mohli byť dobíjané sol. panelmi a boli dostupné 24/7. V prípade potreby je možné ich umiestniť aj v interiéri s pripojením na elektrickú prípojku. „Cítime záujem obyvateľov menších miest, ale aj dedín po doručovaní iným spôsobom ako pri doručení zásielok ako domov. Rozhodli sme sa preto na Slovensku priniesť inovatívne riešenie Z-Box,“ konštatuje Alexander Jančo, Chief Executive Officer Zásielkovne a dopĺňa: “Ľudia totiž začali nakupovať viac online avšak v týchto obciach mali ľudia obmedzené možnosti. Buď si nechali zásielku poslať na adresu, ktorá je drahšou alternatívou alebo na naše výdajné miesta v okresnom meste. V opačnom prípade museli ich kroky smerovať na poštu, ktorá disponuje obmedzenou otváracou dobou.”
Vďaka investíciám do nových Z-boxov a ďalšiemu rozširovaniu výdajných miest na konci tohto roka bude mať Zásielkovňa viac ako 1 500 výdajných miest a cez 550 samoobslužných výdajných boxov. Stane sa tak najväčšou a najdostupnejšou sieťou na Slovensku s viac ako 2050 miest pre príjem a výdaj zásielok na Slovensku.
(PR)