StoryEditor

Gmail ako nová zbraň online marketérov?

27.01.2015, 12:38

Google v minulom roku zverejnil informáciu, že ich mailové konto Gmail využíva už 500 miliónov užívateľov po celom svete. Samo o sebe je to neskutočné číslo a dnes je určite opäť o niečo vyššie. Ako teda využiť potenciál takejto obrovskej základne vo svoj prospech?

Odpoveďou Gmailu sú sponsored promotions - GSP

Gmail sponsored promotions alebo GSP je jednou z noviniek v našich končinách, hoci v zahraničí už online marketéri mali možnosť testovať ju takmer celý rok 2014. U nás je to stále neprebádané územie takže poďme si tento nástroj najskôr predstaviť.

GSP, ako už názov naznačuje, je nástroj, ktorý umožňuje reklamu zacieliť na užívateľov výhradne cez mailové konto Google. K dispozícii je vlastné rozhranie,  nedá sa k nemu dostať  priamo cez systém AdWords a je potrebné teda získať samostatný prístup. Samotné reklamné maily si užívateľ môže ukladať do inboxu alebo preposielať ďalej svojim známym a vďaka tomu sa môžu relevantné reklamy šíriť aj virálne. Aj v tomto systéme sa platí až za klik, ako sme si pri Google už zvykli, opakované otvorenie reklamy v inboxe už spoplatnené nie je.

Prvé výstupy zo zahraničia naznačujú, že GSP bude skvelým nástrojom na efektívne získavanie leadov, promo špeciálnych akcií či zvyšovanie povedomia o značke. Všimli sme si, že niekoľko veľkých hráčov na Slovensku už túto možnosť testovalo. Niet sa čomu čudovať, je to skvelý spôsob, ako sa v čoraz väčšej konkurencii odlíšiť od konkurentov.

Neskutočné možnosti cielenia priamo na samotného užívateľa

GSP ponúka veľmi pestré možnosti cielenia, mnohé z nich sú už dobre známe z účtov AdWords, v mailoch však prichádza úplne nový rozmer. Reklamy môžete cieliť podľa kľúčových slov, záujmov, veku, jazyka, zamestnania, pohlavia, krajiny i podľa nákupov, ktoré ste realizovali v minulosti či z konkrétnej domény. Zásadným rozdielom oproti reklamám Google je targeting. GSP sa odlišuje v tom, že necieli na cookies ani na emaily, ale cieli na samotného užívateľa.

Aké typy reklám máme k dispozícii?

Teaser Ad v inboxe (riadky s predmetom správy)


 

Teaser Ad (reklama, ktorá sa zobrazuje na pravej strane po otvorení mailu a obsahuje malý obrázok s textom)

Email Ad (po rozkliknutí teaserov sa vám zobrazí ponuka)

Ako sa dajú GSP využiť?

Zvýšenie počtu hovorov/stiahnutie aplikácií: Reklamy môžu bežať aj na mobilných zariadeniach, takže pri správnom cielení sa môžu zobraziť vysoko relevantné reklamy s možnosťou volať na uvedené číslo alebo s linkou na stiahnutie appky.

Zvýšenie prehratí Youtube videí: Prostredníctvom GSP môžete vložiť aj Youtube videá a podporiť ich prehrávanie kreatívnym a netradičným spôsobom priamo cez Gmail relevantným užívateľom.

Zvýšenie návštevnosti webstránky: Vložením viacerých relevantných linkov môžete pritiahnuť vaše publikum do príslušných sekcií a zvýšiť tak návštevnosť stránky.

Lead generation: Využite účinné nástroje na získavanie leadov (kontaktov) na potenciálnych klientov. S GSP môžete využiť svoje formuláre na získavanie kontaktov kreatívnym spôsobom priamo v inboxe užívateľov bez toho, aby užívateľ musel najskôr navštíviť vašu stránku.

Zaujal vás tento moderný marketingový nástroj? Chcete vedieť viac? Navštívte náš web www.viamedia.sk, zanechajte nám kontakt a radi vám poskytneme bližšie informácie.
(pr)

 
menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
25. apríl 2024 14:30