Aplikácia VšZP sa dá inštalovať do mobilu už od dnešného dňa, 19. 10. Podmienkou je, že využívate Elektronickú pobočku poisťovne alebo sa do nej prihlásite.
Dá sa bezplatne stiahnuť z elektronických obchodov Apple store aj Google play store. Má niekoľko praktických funkcií, ktoré umožňujú poistencom mať nielen svoje zdravie, ale aj zdravie svojich detí pod kontrolou. Do mobilnej aplikácie sa klienti prihlasujú rovnakými údajmi ako do E-pobočky a pri ďalšom využívan používajú zjednodušenú formu, teda pin kód.
Karta prvej pomoci
Využívať sa už dajú štyri základné aplikácie. Karta prvej pomoci, do ktorej si poistenec môže zaznamenať základné zdravotné údaje potrebné pri poskytnutí prvej pomoci, jednak svoje osobné údaje alebo údaje o svojich deťoch. Môžete si zapísať svoj núdzový kontakt, svoju krvnú skupinu, choroby, alergie alebo lieky, ktoré úžívate. Cez kartu sa dá napojiť na rýchlu zdravotnú službu na linke 155. Životne dôležité údaje sa zobrazia aj na obrazovke zamknutého mobilu. Kartu prvej pomoci je možné si pridať na plochu obrazovky mobilu.
Preukaz v mobile
Ďalšia praktická služba je Karta poistenca. Môžete priamo v moblie nosiť preukaz poistenca VšZP, rovnako aj preukaz svojich detí. Ide teda o alternatívu k papierovej alebo plastovej kartičke. Nad preukazom je vždy zobrazená aj aktuálna informácia o nároku na zdravotnú starostlivosť, či je hradená v plnom rozsahu alebo len neodkladná, ak ide o dlžníka na zdravotnom poistení. Automaticky sa aktualizuje pri každom zobrazení preukazu, ide teda o online - aktuálnu informáciu.
Zdravotné výkony a ceny liekov
Ďalšia služba Moje zdravie zaznamenáva všetky zdravotné výkony, ktoré poistenec absolvoval v poslednom roku aj sumu, ktorú zdravotná poisťovňa lekárovi uhradila. Takto si môže kedykoľvek skontrolovať lieky, ktoré mal predpísané za uplynulý pol rok a ak existujú k tomuto lieku lacnejšie lieky - generiká, tak dostane o tom informáciu a tiež sumu, ktorú na nich ušetrí. Dostupný je aj príbalový leták k tomuto lieku. Rovanké služby môžu klienti poisťovne využívať aj pokiaľ ide o ich maloleté deti. Ak sa napríklad v starostlivosti o dieťa striedajú, majú takto kedykoľvek prístup k informáciám o tom, kedy naposledy dieťa bralo antibiotiká, akých špecialistov za posledný rok navštívili.
Prevetívne prehliadky
Poslednou je služba Prevencia, kde sa poistenci VšZP dozvedia, na aké preventívne prehliadky majú nárok a kedy ju naposledy absolvovali. V aplikácii nájdu aj zoznam kontaktných miest a otváracích hodín.
E-pobočku na webe využíva zatiaľ 500-tisíc klientov z 3,2 milióna poistencov. Mobilná aplikácia je podľa generálneho riaditeľa poisťovne Miroslava Kočana nadstavbou a je to začiatok novej komunikácie s klientami.
„Prinášame aplikáciu pre našich poistencov a ťažko ju porovnávať s inou poisťovňou. Vo funkciách nevidíme rozdiely a určite sa nechceme ani predbiehať a robiť si súťaž, kto má lepšiu aplikáciu. Hodnota zdravotnej poisťovne je v niečom inom. Pre nás je to dôležitý krok hlavne preto, že otvárame novú komunikáciu s našimi klientmi.“
Bezprostredná komunikácia medzi klientami a zdravotnou poisťovňou môže podľa Kočana priniesť dodatočné služby a zlepšiť služby zdravotníctva pre poistencov pri využívaní zdravotnej starostlivosti. Nejde o konečnú verziu. Poisťovňa počíta s tým, že sa bude štvrťročne obnovovať. V krátkom čase plánuje doplniť do aplikácie ďalšie praktické služby, ako je vyhľadávanie lekára alebo lekárne či pohotovosti vrátane ordinačných hodín.