Do prostredia F1 prišiel s tisíckou mariek vo vrecku a postupom času sa mu podarilo prekonať takmer všetko, čo sa v F1 prekonať dá.
Kariéru odštartoval v roku 1987 vo Formule König a hneď získal titul. Postúpil do Formule Ford, kde skončil druhý. V roku 1989 sa dostal do Formule 3, obsadil tretiu priečku a o rok ju celkom ovládol. O dva roky postúpil do Formule 3000 a už v tomto roku ho angažoval Eddie Jordan do Formule 1. Do Jordanu sa dostal vďaka tomu, že Belgičan Bertrand Gachot napadol taxikára a zadržala ho polícia. Z tohto tímu prestúpil do Benettonu. Tam si ho vyhliadol Flavio Briatore. V roku 1991 sa dostal sa na dvanástu priečku. O rok absolvoval prvú kompletnú sezónu v Benettone. V celkovom poradí mu patrilo tretie miesto. To bol najlepší výsledok nováčika od čias Jackieho Stewarta v roku 1966. O rok neskôr skončil štvrtý. Pred sezónou 1994 podpísal Michael trojročnú zmluvu s Benettonom na 20 miliónov dolárov. A hneď získal svoj prvý majstrovský titul. Poznačil ho však incident v posledných pretekoch, keď narazil do Damona Hilla, s ktorým bojoval do poslednej chvíle o titul.
Najmladší majster
V nasledujúcej sezóne obhájil Schumacher ako najmladší pilot v histórii majstrovský titul. Po jeho zisku prestúpil do Ferrari a na jeho konto pribudlo 40 miliónov. Tímu Ferrari sa veľmi nedarilo a v celkovom hodnotení sa musel uspokojiť s tretím miestom. Scudéria mu predĺžila zmluvu až do roku 1999 a Nemec získal 50 miliónov. V roku 1997 súperil s Villneuvom o majstrovský titul až do poslednej chvíle. Sezónu nakoniec ukončil ďalší incident, keď doňho narazil a FIA ho za trest vyškrtla z celkového poradia majstrovstiev sveta. Už o rok neskôr bojoval o titul s Mikom Häkkinenom z McLarenu. Nakoniec skončil ako vicemajster. Ferrari s ním predĺžilo zmluvu do roku 2002, a to znamenalo zvýšenie zárobku na 75 miliónov. V roku 1999 si Schumacher na VC v Silverstone zlomil nohu a stratil šancu na prvenstvo, skončil piaty. Všetko si však vynahradil v roku 2000, jeho tímovým kolegom sa stal Brazílčan Rubens Barrichello a Schumacher konečne získal pre Scuderiu titul. Po dlhých 21 rokoch.
Zlomený rekord
Nasledovali dominantné roky 2001 a 2002. Schumacher si suverénne vyjazdil štvrtý a piaty titul šampióna a vyrovnal tak rekord Juana Manuela Fangia. V roku 2001 mal štvrtý titul majstra sveta vo vrecku už po trinástich pretekoch a po oslavách v Budapešti mu ponúkli novú zmluvu do roku 2004. Sezóna v roku 2003 bola pre Schumachera veľmi kolísavá - slabší štart, tri víťazstvá a problémy s pneumatikami. Záver sezóny bol veľmi dramatický, až nakoniec sa o titule rozhodovalo medzi ním a Kimim Räikkonenom. Po napínavých pretekoch v Suzuke však oslavovali ďalší titul vo Ferrari V sezóne 2004 získal Michael 13 víťazstiev z 18 pretekov a nazbieral 148 bodov.
Rok 2005 bol však pre Michaela oveľa horší. Jediné víťazstvo dostal ako darček v Indianapolise a so ziskom 62 bodov napokon obsadil tretie miesto. Novým kolegom sa mu stal po sezóne 2005 Felipe Massa. Vstup do sezóny 2006 vyšiel lepšie konkurenčnému Renaultu a ako sa neskôr ukázalo, práve to napokon rozhodlo o titule. Ukončenie kariéry po sezóne 2006 oznámil 10. septembra po triumfe v Monze. V Číne sa dočkal Michael posledného víťazstva. Kariéru ukončil 22. októbra v brazílskom Sao Paole štvrtým miestom a v celkom hodnotení skončil druhý .
Umelý ostrov vo vrecku
Schumacher absolvoval počas kariéry v 16 sezónach 250 pretekov, z ktorých dokázal vyhrať 91. Okrem toho získal 68 pole positions, 76 najrýchlejších kôl, 154 pódií a 1 369 bodov. Do cieľa nedošiel v 53 prípadoch. Na súťažných tratiach F1 absolvoval 66 177 kilometrov. Počas kariéry jazdil za tri tímy, vystriedal desiatich kolegov a v rukách mal celkovo 20 modelov áut. Majstrovský titul získal v rokoch 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2004 a 2004
Súkromný majetok Schumachera sa odhaduje približne na 300 miliónov eur. Okrem obrovskej vily na brehu ženevského jazera vlastní súkromné lietadlo a luxusnú jachtu.
Od Šejka Mohameda bin Rašída Al Maktúma dostal jeden z umelo vytvorených ostrovčekov pri pobreží Dubaja. Spolu 300 atolov vytvára obraz gigantickej mapy sveta. Lukratívny darček dostal aj od Ferrari - posledný monopost F 248.
Z prostredia Formule 1 neodchádza, bude asistentom tímového šéfa Jeana Todta. O tom, čo konkrétne bude v tíme robiť, hovoriť nechcel, ako sám povedal, potrebuje si sám ujasniť, čo by mohol Ferrari ponúknuť.
Vizitka:
Narodený: 3. januára 1969 v Hürth-Hermülheime
Rodinný stav: ženatý s Corinnou (rodená Betschová)
Deti: dcéra Gina Maria a syn Mick
Manažér: Willi Weber
Výška: 1,74 m
Váha: 68 kg
Vyučený: za mechanika