S prenikaním internetu a nových technologických možností do domácností rastie aj počet ľudí, ktorí yužívajú online platformy na kupovanie rozličného tovaru a služieb. Na tento trend nadviazali aj komerčné poisťovne na Slovensku.
Dvojnásobný nárast
Podľa hovorkyne Allianz Slovenskej poisťovne Lucie Muthovej ročne zaznamenávajú až dvojnásobný nárast online predaja poistných produktov a záujem stále rastie. Podľa experta na poisťovníctvo Petra Gála za rastúcim záujmom sú predovšetkým ekonomické faktory, ktoré budú čoraz viac ovplyvňovať rast online segmentu, pretože online nákup šetrí osobné náklady, náklady na kamenné pobočky a čas na stretnutia s poradcami.
Ceny produktov
Online zakúpené poistenie sa stáva nákladovo lacnejším pre poisťovne, čo sa premieta alebo sa premietne do cien produktov v budúcnosti. Produkty ako povinné zmluvné poistenie sú jednoduché na porozumenie a nepotrebujú finančné plánovanie alebo stretnutia.
Webová stránka
Ako expert upozorňuje, už podľa vzhľadu webovej stránky klienti môžu poznať, či je stránka dôveryhodná a overiť si, či má prevádzkovateľ portálu licenciu Národnej banky Slovenska. Takto zistia, či jej môžu dôverovať. Klient si tiež môže vygenerovať cenovú ponuku a sám si porovnať ceny, zvážiť ponuku a pritom si poistku nemusí uzatvoriť. Výsledné ceny sú poskytované poisťovňami v danom čase.
Ponuka pre klienta
Na Slovensku je tiež veľa finančných sprostredkovateľov, ktorí spolupracujú s viacerými poisťovňami a vedia objektívne vyhodnotiť, ktorá ponuka je pre klienta tá najlepšia. A to aj na základe osobného rozhovoru a zistených preferencií klienta.
Nákup cez internet
Tí klienti, ktorí sú zvyknutí nakupovať cez internet, nemajú problém takto nakupovať aj povinné zmluvné poistenie, nakoľko tu nie je nutné osobné stretnutie. Osobný pohovor alebo finančná analýza je viac nutná pri zložitejších poistných rizikách a pri životnom poistení či investičných produktoch.