Klienti, ktorí investujú do podielových fondov či iných finančných produktov dostupných na trhu, podstupujú od novembra menšie riziko. Finančné inštitúcie musia totiž najprv zistiť profil investora, a až potom mu odporučiť vhodný produkt. Po novom by sa teda už nemalo stať, že vám na pobočke predajú nevhodný investičný produkt len kvôli tomu, že práve treba splniť plán a sú zaň aj dobré provízie.
Nové povinnosti pre banky, správcovské spoločnosti či obchodníkov s cennými papiermi priniesla európska smernica o trhoch s finančnými nástrojmi. V praxi by to malo vyzerať takto: Banka alebo iná spoločnosť je povinná predložiť klientovi test -- akýsi investičný dotazník. Na základe vyhodnotenia potom zaradí klienta do jednej z troch skupín, neprofesionálneho a profesionálneho klienta a oprávnenú protistranu. Špeciálnu pozornosť finančnej inštitúcie si zaslúžia neprofesionálni klienti, čiže s minimálnymi investičnými skúsenosťami. Cieľom banky má byť poskytnutie čo najväčšieho množstva informácií, ktoré investorovi pomôžu pri výbere vhodného investičného nástroja.
StoryEditor