StoryEditor

Naučte sa pochváliť. Zaručíte vám to úspech

02.03.2015, 23:05
Autor:
zubzub
Slováci často nepoznajú svoj talent a nevedia ho ani odprezentovať, tvrdí Katka Kovalčíková, ktorá vyhrala európsku súťaž v rečnení.

Čo vám prináša do života vaša zručnosť prezentovať?
Mám pocit, že najmä schopnosť predať sa. Nenásilne, elegantne, prirodzene. Bez toho, aby som musela príliš argumentovať alebo tlačiť na pílu.  Dostala som sa k takým klientom a príležitostiam, ku ktorým sa iní ľudia dostanú len ťažko. Musia sa k tomu doslova prebojovať, stojí ich to veľa námahy, musia mať známosti a ďalšie nástroje na to, aby sa dostali tam, kam sa ja dostanem ľahšie. Zdá sa, že si viem vďaka tomu získať ľudí.

Mali ste takýto dar odjakživa, alebo ste na ňom museli pracovať?
Mám určite dar a talent, ktorý vo mne odmala podporovali,  ale ten musím veľmi starostlivo rozvíjať. A to cez tréningy, knihy a prax. Navyše som dosť vnímavá, viem odhadnúť, čo funguje a nefunguje. Takže keď niečo urobím, viem vyhodnotiť, či ten daný nástroj, a to čo som urobila, je funkčné, alebo nie.

Na čo teda pri svojej práci využívate sebaprezentáciu?
Využívam ju na dvoch úrovniach. Prvá je tá, že sama seba na istej rovine vnímam ako produkt, ktorý predávam. Keď chcem predať svoj tréning, ľudia si najskôr musia kúpiť mňa. Zákazníci si totiž automaticky spájajú osobu – tvár s nejakým produktom, a to znamená, že keď im nie je sympatický človek, tak nechcú ani jeho službu, nedôverujú jej.

Keďže máte skúsenosti v koučovaní ľudí v sebaprezentovaní, skúste povedať, ako sú na tom Slováci so schopnosťou predať sa?
Zdá sa mi, že u nás je rozšírené presvedčenie, že ľudia by samých seba nemali chváliť, pretože samochvála smrdí.  A tak Slováci čakajú, že keď sa budú skromne a nenápadne tváriť, tak ostatní ich budú oceňovať. Lenže, takto to často nefunguje.
A tak veľa ľudí sa nedocení, kvôli povere – „nemôžem sa oceniť, to nech iní povedia, či som dobrý“. Takže väčšinou iba sedia a čakajú, kto ich pochváli a keď sa toho nedočkajú, sú frustrovaní. Keby však sebavedomým spôsobom, nie arogantne, vedeli povedať, v čom sú dobrí a vedia to podložiť napríklad skúsenosťami, mnohým by to s problémom predať sa pomohlo. Avšak nie každý má takúto...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2007-03-29 10:48:44 - Feat.: 0 - Title: Paroubek obvinil Topolánka z propagácie nacizmu
01 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 02 - Modified: 2022-06-27 08:20:54 - Feat.: - Title: Young Lions 2022: V kategórii PR sa v Cannes riešil rasizmus, bez možnosti použiť známych tvárí či kritizovania politík 03 - Modified: 2022-06-27 15:34:43 - Feat.: - Title: Young Lions 2022: V kategórii Desing súťažiaci tvorili digitálne darčeky pre Svetový fond na ochranu prírody 04 - Modified: 2022-06-26 06:13:09 - Feat.: - Title: Young Lions v Cannes: témou v kategórii Print bol rasizmus 05 - Modified: 2022-06-24 08:00:39 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Netradičná helma a plávajúci bilboard
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
29. jún 2022 05:54