Chorvátsko už roky dominuje v rebríčku najobľúbenejších dovolenkových destinácií Slovákov. Aj napriek tomu, že ročne navštívi túto krajinu prostredníctvom cestovných kancelárií približne 110 tisíc Slovákov a ďalšie desiatky tisíc ľudí cestujú k „slovenskému moru“ po vlastnej osi, nepatrí táto krajina na vrchol rebríčka v počte poistných udalostí, ktoré sa počas dovolenky pritrafia. Podľa minuloročných štatistík asistenčnej spoločnosti Mondial Assistance sa najviac poistných udalostí stalo v Turecku (19,6 percent), Egypte (19 percent) a Bulharsku (11,4 percent). Chorvátsko sa nachádzalo až na šiestom mieste, s 3,54 percentami.
Snímka: Flickr.com
Aj tú najlepšie naplánovanú dovolenku, či služobnú cestu, môže pokaziť neočakávaná udalosť. Pošmyknutie sa na schodoch, pokazené jedlo v hoteli, stratená batožina na letisku a mnoho ďalších komplikácií. Slovákov vlani najčastejšie trápili podľa zistení Mondial Assistance hnačkové ochorenia, ktoré sa podieľajú až na pätine všetkých prípadov.
Priemerné náklady na ošetrenie v najčastejších dovolenkových destináciách
S nepríjemnými udalosťami sú vo väčšine prípadov spojené aj nečakané výdavky. V Turecku vyjdú náklady na ošetrenie hnačkových ochorení viac ako 600 eur, v Egypte prevýšia 180 eur a v Bulharsku, Chorvátsku, či v Taliansku sa ceny pohybujú okolo 150 eur. Druhým najčastejším ochorením v zahraničí boli zápaly ucha, či horných dýchacích ciest. K ďalším pomerne častým prípadom, ktoré môžu okrem pokazenia dovolenky zvýšiť nečakane náklady v zahraničí, patria akútne zubné ošetrenia a zlomeniny rúk.
Zdroj: Asistenčná spoločnosť Mondial Assistance, Poštová poisťovňa
„Dovolenkovať v zahraničí bez cestovného poistenia neodporúčame. Popri ostatných výdavkoch na dovolenku je to zanedbateľná čiastka a môže ušetriť aj tisícky eur. Klienti tak majú vďaka poisteniu záruku, že v prípade neočakávaných nákladov ich bude znášať poisťovňa a nepôjdu z ich peňaženky,“ zdôrazňuje Anna Tkáčová, hovorkyňa Poštovej poisťovne. V Poštovej poisťovni sa dá uzavrieť cestovné poistenie aj cez internet. S nonstop asistenčnou službou získa klient všetky potrebné informácie ako postupovať v prípade neočakávaných udalostí.