Ak začínate nový podnik alebo chcete rozšíriť svoje podnikanie v rámci vašej organizácie, najťažší krok je začať a premeniť svoje nápady na skutočnosť. Každá myšlienka stojí za ďalšie preskúmanie. Potrebujete však tím ľudí, ktorí by vám vedeli poradiť zo svojho nezaujatého pohľadu.
Preto je pri každom pozoruhodnom nápade potrebné odpovedať na otázky v týchto piatich ťažiskových oblastiach.
Zákazníci
Kto sú zákazníci? Môžeme ich zaradiť do svojej cieľovej skupiny? Aké sú ich neuspokojené potreby?
Trh
Aký je veľký? Ako rýchlo môže rásť? V čom sa dokáže meniť a vyvíjať?
Konkurencia
Kto sú kľúčoví konkurenti? Vieme všetko, čo ponúkajú, aj zúročiť? Aká je dynamika hospodárskej súťaže na trhu?
Silné stránky
Existuje priestor, kde sa môžeme realizovať? Ako sa môžeme výhodne odlíšiť?
Príležitosť
Je to naozaj veľký nápad? Bude mať uplatnenie na trhu? Akú časť z neho dokáže zachytiť?
Treba si pritom zvážiť všetky svoje schopnosti, ale aj možnosti rastu v závislosti od hlavného predmetu podnikania. Miesto toho, aby ste sa sústredili na jednu "veľkú myšlienku", je dobré premyslieť si všetky nápady komplexne, ale aj posúdiť každý zvlášť v súvislosti so spomínanými kľúčovými oblasťami.
Zdroj: Inc.com