29.12.2014, 00:40

Nielen obchodník, aj zákazník musí vedieť, čo všetko si môže dovoliť. A čo už nie

Nákupný boom, ale aj zvýšený počet reklamácií, či vrátených darčekov sa na konci roka stávajú živnou pôdou pre klamlivé postupy obchodníkov.

Viete, že ten, kto poruší práva spotrebiteľa pomocou nekalých obchodných praktík, dopúšťa sa trestného činu? Nekalé obchodné praktiky sú totiž zo zákona zakázané. Je však na samotnom spotrebiteľovi, aby vedel, čo je pri nakupovaní alebo vracaní tovaru už za hranicou zákona. A nedal sa tým ovplyvniť.

Čo spadá pod nekalé obchodné praktiky:

  • tvrdenie predávajúceho, že sa zaviazal dodržiavať kódex správania, pričom to tak nie je,
  • zobrazenie známky dôveryhodnosti, kvality alebo ich ekvivalentu bez povolenia,
  • tvrdenie, že kódex správania schválil príslušný úrad, pričom to tak nie je,
  • vytváranie dojmu, že spotrebiteľ nemôže opustiť priestor predt

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.