StoryEditor

Naštartujte svoj biznis za desať dní

28.03.2014, 16:00
Autor:
redred
Podnikať znamená dnes nielen množstvo papierovačiek a formálnych záležitostí, ale najmä dobrý nápad a jeho realizovanie.

Takmer každý začínajúci podnikateľ myslí najmä na to, ktorý úrad navštíviť a aké poplatky musí ešte zaplatiť. To však nie je všetko. Úspech sa skrýva v dobrom plánovaní a budovaní samotnej značky firmy. Tu je návod, ako za desať dní spravíte z nápadu atraktívny biznis.

Deň 1: Vypracujte si podnikateľský plán.

Nezáleží na tom, či si ho napíšete na zadnú stranu obrúsku alebo ho pripravíte v podobe 25-stranového dokumentu. Mať podnikateľský plán je totiž pre začínajúcich biznismenov, ktorí hľadajú rýchlu cestu k ziskovosti, rozhodujúci.

Deň 2: Urobte si menší prieskum.

Pre naštarovanie biznisu je prieskum trhu veľmi dôležitý. Dokážete si tak lepšie vytvoriť obraz o konkurencii a budete môcť porovnať svoje produkty s inými. Tiež zistíte, kto sú vaši cieľoví zákazníci a na čo sa budete musieť pripraviť. Dalo by sa povedať, že je vašou povinnosťou mať zodpovedané otázky týkajúce sa stratégie vedúcej k spusteniu samotného podniakania. Týmto krokom získate všetky potrebné informácie bez toho, aby ste zaplatili poradenskej firme nemalé peniaze.

Deň 3: Myslite kreatívne. Je čas na značku.

Identita značky, vrátane mena a profesionálne vyzerajúceho loga, prinesie vašej firme okamžitú legitimitu, a to ešte pred spustením. Pre začiatočníkov sú vhodné napríklad online nástroje na vytvorenie log, ktoré ponúkajú niekoľko druhov ikon, farebných kombinácií a tiež ďalšie prvky, ktoré pomáhajú rozvíjať vašu značku bez toho, aby ste mali akékoľvek predchádzajúce skúsenosti. Hneď, ako budete mať návrh loga hotový, si môžete dať vyrobiť hlavičkový papier, vizitky či iné marketingové materiály. Nezabudnite tiež na webovú stránku či účet na Facebooku, Twitteri, Pintereste, Instagrame a LinkedIn-e.

Deň 4: Uveďte svoj biznis do pohybu.

Mnoho vecí ohľadom podnikania si viete dnes urobiť sami a takmer zadarmo. Nepotrebujete na to ani drahých právnikov. Nezabudnite na ochranné známky či formulácie dohôd o partnerstvách. Niektoré veci je však lepšie nechať na skúsenejších.

Deň 5: Postavte silné piliere.

Dni plynú a pre úplné spustenie biznisu chýba už len zopár krokov. Môže sa stať, že budete mať toho veľa na vybavenie, a preto by ste mali premýšľať nad posilou. Najlepším riešením sú napríklad dohodári - vysokoškoláci, ktorí si potrebujú zarobiť a majú chuť sa niečo naučiť. Ako protihodnotu im nezabudnite neskôr ponúknuť trvalé miesto. Tiež si dajte pozor na to, do čoho investujete - niektoré technológie môžu byť príliš drahé a nemusia ani zďaleka spĺňať to, čo sa od nich očakáva. Investície si teda dobre premyslite.

Deň 6: Začnite predávať.

Ak chcete začať zarábať, tak začnite predávať. Vôbec nevadí, ak ste ešte oficiálne podnikať nezačali. Vytváranie si nových kontaktov a budovanie tých starých vám na začiatkoch veľmi pomôže. Budete prekvapení, koľko stretnutí absolvujete, no výsledok neskôr učite oceníte.

Deň 7: Rozhýbte médiá.

Chcete vstúpiť na trh vo veľkom? Začnite si budovať vzťahy s médiami a robte to pravidelne. Získate tak veľkú šancu dostať sa do popredia a teda bližšie k ľuďom, ktorým by sa váš produkt či služba mohli zdať zaujímavé.

Deň 8: Konajte vo veľkom.

Tvárte sa, že patríte medzi skúsené a fungujúce firmy (čo nepochybne patríte). Dbajte na všetky detaily, ktoré robia firmu firmou. Napríklad môžete vytvoriť e-mailové adresy pre rôzne oddelenia (pr@..., marketing@..., hr@...), hoci reálne sedí v kancelárii len pár ľudí. Získate tak vyššiu dôveru a tým pádom aj viac zákazníkov.

Deň 9: Veľa práce znamená úspech.

Naštartovať biznis znamená častokrát robiť niekoľko vecí naraz - minimálne v prvých dňoch či týždňoch. Je to neustály boj o čas medzi získavaním nových obchodných partnerov a starostlivosťou o nových zákazníkov. V momente, ako zistíte, že ste vyčerpaní, si uvedomíte, že je to vlastne dobré. Je to také malé znamenie, že máte zákazníkov, a teda ste si prešli plánovaním, stratégiou či marketingom na jednotku.

Deň 10: Nastal čas na zábavu.

A to doslova. Zavolajte všetkých svojich známych, všetkých dodávateľov, priateľov, rodinu, zákazníkov. Urobte zo svojho úspešného štartu do sveta biznisu spoločenskú udalosť. Prejavte vďaku všetkým, ktorí sa na tom podieľali a pokúste sa získať spätnú väzbu od svojich klientov.

Zdroj: BusinessInsider.com

01 - Modified: 2006-03-17 09:19:00 - Feat.: 0 - Title: Strata General Motors je výrazne vyššia
01 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 02 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 03 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 04 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 05 - Modified: 2024-04-15 11:40:32 - Feat.: - Title: Prevádzku známeho influencera Jovinečka vykradli. Neviem čo sa stalo, chýba veľa vecí a fungujeme v núdzovom režime, hovorí
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. apríl 2024 02:06