StoryEditor

Domáce potraviny. Pozrite sa, ktoré obchody ich majú najviac

14.07.2016, 22:00
Kaufland sa „obul“ do prieskumu potravinárskej komory. Svojím prieskumom chce dokázať, že argumenty o podieloch domácich potravín by nemali stáť na percentuálnych, ale absolútnych počtoch výrobkov.

Na pultoch obchodných reťazcov sa v priemere vystavuje 2 239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland. Najviac, 5 315, ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5 310 domácich potravín. Tieto dve siete majú aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12 721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, 14 375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2 131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5 055 vystavených výrobkov.

Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl. Tento reťazec dosiahol len počet 653 (zo 4 546) produktov. V predajniach CBA je to v priemere 1 137 výrobkov (z 2 356) a v COOP Jednote dosiahol počet sledovaných komodít 1 453 výrobkov (z 2 455).

Výpovedná hodnota čísel

Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska. V nich sa však určovalo zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní inak – v percentuálnom vyjadrení. Šlo o to – aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov.
„Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla,“ tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.
Ako dodal Martin Gärtner, hovorca tej istej spoločnosti „čísla z aktuálneho prieskumu potvrdzujú našu snahu o podporu slovenských výrobkov, ako aj to, že naša kampaň Z lásky k Slovensku nie je len frázou, ale je založená na realite“.

Najlepší a najhorší   

Z prieskumu urobeného ešte v máji tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent. Nasledovala CBA s 54-percentným podielom a Tesco so 43-percentným. Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 percent mal reťazec Lidl, nasledoval Kaufland s 35-percentným podielom.
Treba však povedať, že oproti „staršiemu“ prieskumu z mája neboli v tom aktuálnom prieskume v percente domácich výrobkov žiadne výrazné rozdiely. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59-percentný podiel, CBA 48-percentný podiel a Tesco 42-percentný podiel domácich produktov. V prípade reťazca Lidl to bolo 14 a pri Kauflande 37 percent.
Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.

01 - Modified: 2024-04-21 12:03:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Najnižšiu dôveru spomedzi členov vlády má Šimkovičová. Hneď za ňou skončil Fico 02 - Modified: 2024-04-20 10:10:01 - Feat.: - Title: Dve tretiny obyvateľov Slovenska sa stali terčom kyberpodvodníkov 03 - Modified: 2024-04-19 13:50:00 - Feat.: - Title: Menšie slovenské reťazce ukázali vlaňajšie výsledky. Fresh či Sintra dosiahli miliónové tržby 04 - Modified: 2024-04-22 06:30:00 - Feat.: - Title: VIDEO Pes na Mesiaci či Marse už nemusí byť fikcia. NASA už trénuje prieskumného štvornohého miláčika 05 - Modified: 2024-04-16 11:19:42 - Feat.: - Title: Za urovnanie vzťahov s Českom je 70 percent Slovákov, ukazuje prieskum
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 02:11