Nový poplatok pri kúpe lístka na vlak v pokladniciach pokrýva náklady spojené s osobným servisom, teda prácu pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a údržbu predajných systémov. Keďže pri online nákupe tieto náklady nevznikajú, digitálny predaj je rýchlejší, pohodlnejší, šetrnejší voči životnému prostrediu aj nákladom na predajné procesy a po novom aj najlacnejší. Poplatok sa však netýka seniorov od 62 rokov so 100-percentnou zľavou z cestovného, všetkých od 70 rokov a osôb ťažko zdravotne postihnutých s potrebou asistenta, ktorí môžu naďalej využívať nákup v pokladniciach a vo vlaku ako doteraz. Cestovné ostáva naďalej nezmenené a železničná doprava je tak aj naďalej jednou z najdostupnejších foriem verejnej dopravy na Slovensku.
Jednoduchá kúpa
Lístok si kúpite najvýhodnejšie jednoducho online cez e-shop, aplikáciu alebo prostredníctvom SMS. Najvýhodnejšiu cenu má online lístok, pretože je bez poplatku za servis. Zároveň je ekologickou voľbou, keďže tu nie je prítomná žiadna papierová tlač, vďaka čomu sa šetrí životné prostredie. V prípade online lístka máte lístok vždy pri sebe v mobile. Dnes si už viac ako 45 percent
cestujúcich kupuje lístky digitálne. „Chceme tento trend podporiť a ukázať výhody online predaja, ktorý je rýchlejší, lacnejší a ekologickejší,“ vysvetľuje Peter Helexa, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.
Čo sa mení od 15. marca
Online nákup cez e-shop alebo aplikáciu, SMS lístky a automaty v tatranských vlakoch majú po novom nulový poplatok za servis. V pokladnici zaplatíte pri kúpe lístka už aj jednoeurový poplatok za servis. Ak si kúpite lístok až vo vlaku, zaplatíte poplatok za servis až vo výške troch eur. Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo digitálny predaj je päťkrát lacnejší, teda zaplatíte menej ako 30 centov. Výdaj vo vlaku je ešte nákladnejší. „Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb,“ dodáva Helexa.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 53% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-14 13:19:05 - Feat.: 1 - Title: Šéf ZSSK pre HN: Zvažujeme, čo robiť s nočnými vlakmi. Obsadenosť je slabá, všetko musí mať ekonomický zmysel
02 - Modified: 2025-03-12 10:30:39 - Feat.: 1 - Title: Elektrické vlaky na jednej z tratí na východnom Slovensku chcú nasadiť od budúceho roka
03 - Modified: 2025-02-26 11:52:36 - Feat.: 1 - Title: Rážov megaprojekt dostal strategický význam. Pri Poprade riešia železnice povolenia a výkupy
01 - Modified: 2025-03-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Štát chce nové vlaky za viac než miliardu eur. Väčšina skončí na západe a hlavnej trati do Košíc
02 - Modified: 2025-03-25 14:52:17 - Feat.: - Title: Za cestu vlakom si pri kúpe lístka v pokladni po novom priplatíte
03 - Modified: 2025-03-14 13:19:05 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK pre HN: Zvažujeme, čo robiť s nočnými vlakmi. Obsadenosť je slabá, všetko musí mať ekonomický zmysel
04 - Modified: 2025-03-10 23:20:06 - Feat.: - Title: Štátny dopravca chce kúpiť vlaky na batérie za viac ako 100 miliónov. Využitie nájdu pri Nitre či na Záhorí
05 - Modified: 2025-03-05 20:25:56 - Feat.: - Title: Opozícia chce v Grécku za zrážku vlakov spred dvoch rokov vysloviť vláde nedôveru