Onedlho vstúpi do platnosti nová úprava pri nákupe lístkov na vlak. Nákup online ostane bez zmeny, pri okienku si však budete účtovať eurový poplatok, u sprievodcu tri. Keď ste avizovali túto novinku, zaznamenali ste už v predstihu prechod k online nákupom?
Ako som povedal, už dnes 17 percent všetkých cestovných dokladov vydávame cez aplikáciu Ideme vlakom. Celkovo predávame online približne 46 percent lístkov. Aplikáciu sme vylepšili ešte minulý rok, dali sme tam aktuálnejšie informácie. Napríklad v prípade, že vlak mešká, radenia vlakov a podobne. A stretávame sa s veľmi pozitívnymi ohlasmi. Napriek tomu si myslíme, že cestujúci na Slovensku si určite časom zaslúžia aj novú aplikáciu, a už sme spustili projekt, ktorý ju má doručiť. Predpokladám, že horizont bude rádovo asi rok.
Ako je rozdelený balík cestujúcich, ktorí jazdia vlakmi? Ak porovnáte denných cestovateľov s občasnými.
Naši pravidelní cestujúci využívajú kúpu lístkov, či už týždenných alebo mesačných, na konkrétnu trať, pretože to je skutočne najvýhodnejšie cestovné. Zvýhodnenie oproti štandardu býva často v desiatkach percentách. Pravidelní cestujúci sa skutočne nespoliehajú na to, že by si cestovný lístok kúpili dobiehajúc niekde na vlak. Týchto „dobiehačov“ je skutočne absolútna minorita a podotýkam, že ani to nie je dnes problém. Dostupnosť internetu, a to nielen využitím smartfónov a dátových služieb, ale celkovo je prakticky stopercentná.
Očakávate aj nejaké úspory, ktoré budú plynúť z toho, že sa časť ľudí odkloní od okienok? Ale to aj v optike toho, že poplatkom za servis nebudú zaťažené miestenky a ani ľudia, ktorí majú zvýhodnené cestovanie.
Dnes vydávame rádovo 24 miliónov fyzických cestovných lístkov. Myslíme si, že p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.