StoryEditor

Šéf ZSSK pre HN: Zvažujeme, čo robiť s nočnými vlakmi. Obsadenosť je slabá, všetko musí mať ekonomický zmysel

14.03.2025, 10:26

 V rozhovore s generálnym riaditeľom ZSSK Petrom Helexom sa okrem iného dozviete aj to:

Onedlho vstúpi do platnosti nová úprava pri nákupe lístkov na vlak. Nákup online ostane bez zmeny, pri okienku si však budete účtovať eurový poplatok, u sprievodcu tri. Keď ste avizovali túto novinku, zaznamenali ste už v predstihu prechod k online nákupom?

Zavedenie poplatkov za servis vo výške jedného eura v pokladnici alebo troch eur priamo vo vlaku je primárne motivované našimi digitalizačnými snahami. Som veľmi rád, že počet sťahovaní aplikácie Ideme vlakom, cez ktorú už dnes približne vydávame 17 percent všetkých cestovných dokladov, sa zdvihol. A to na viac ako dvojnásobok.

Chystáte aj zmeny v tom, aby bol nákup jednoduchší a rýchlejší?

Ako som povedal, už dnes 17 percent všetkých cestovných dokladov vydávame cez aplikáciu Ideme vlakom. Celkovo predávame online približne 46 percent lístkov. Aplikáciu sme vylepšili ešte minulý rok, dali sme tam aktuálnejšie informácie. Napríklad v prípade, že vlak mešká, radenia vlakov a podobne. A stretávame sa s veľmi pozitívnymi ohlasmi. Napriek tomu si myslíme, že cestujúci na Slovensku si určite časom zaslúžia aj novú aplikáciu, a už sme spustili projekt, ktorý ju má doručiť. Predpokladám, že horizont bude rádovo asi rok.​

Ako je rozdelený balík cestujúcich, ktorí jazdia vlakmi? Ak porovnáte denných cestovateľov s občasnými. 

Naši pravidelní cestujúci využívajú kúpu lístkov, či už týždenných alebo mesačných, na konkrétnu trať, pretože to je skutočne najvýhodnejšie cestovné. Zvýhodnenie oproti štandardu býva často v desiatkach percentách. Pravidelní cestujúci sa skutočne nespoliehajú na to, že by si cestovný lístok kúpili dobiehajúc niekde na vlak. Týchto „dobiehačov“ je skutočne absolútna minorita a podotýkam, že ani to nie je dnes problém. Dostupnosť internetu, a to nielen využitím smartfónov a dátových služieb, ale celkovo je prakticky stopercentná. 

Očakávate aj nejaké úspory, ktoré budú plynúť z toho, že sa časť ľudí odkloní od okienok? Ale to aj v optike toho, že poplatkom za servis nebudú zaťažené miestenky a ani ľudia, ktorí majú zvýhodnené cestovanie.

Dnes vydávame rádovo 24 miliónov fyzických cestovných lístkov. Myslíme si, že p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-13 19:13:46 - Feat.: 1 - Title: Tender na cesty a koľaje okolo Volva je vo finále. Megazákazku má na dosah združenie troch známych hráčov 02 - Modified: 2025-03-12 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Dvojstovka na Záhorí sa komplikuje. Trať doplatila na šibeničný termín, peniaze lejú železničiari inde 03 - Modified: 2025-03-07 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Diaľnicu do Košíc aj tunel Karpaty môžu skomplikovať kamene. Ráž chce preskúmať geológiu pri Bratislave 04 - Modified: 2025-03-07 13:27:47 - Feat.: 1 - Title: Ako sú na tom slovenské diaľnice vo výstavbe? Kľúčovú tepnu v Bratislave čaká cez víkend dôležitý míľnik 05 - Modified: 2025-02-24 23:17:09 - Feat.: 1 - Title: Na železnice míňa štát tak ako nikdy. Rušňovodiči a výpravcovia zarábajú skokovo viac 06 - Modified: 2025-02-18 08:25:55 - Feat.: 1 - Title: Viac vlakov a menej meškania. Železničiari zazmluvnili projekt, ktorý má zahustiť dopravu pri Bratislave
01 - Modified: 2025-03-14 13:29:24 - Feat.: - Title: Naše železnice rozpútali batériovú revolúciu. Experti však majú výhrady, chcú škrtnúť trať na severe 02 - Modified: 2025-03-14 12:43:11 - Feat.: - Title: ZSSK od soboty zavádza servisný poplatok pri kúpe lístka v pokladnici a vo vlaku 03 - Modified: 2025-03-14 12:34:38 - Feat.: - Title: Nové batériové vlaky môžu zefektívniť prevádzku i zvýšiť komfort cestujúcich, tvrdí Útvar hodnoty za peniaze 04 - Modified: 2025-03-12 10:30:39 - Feat.: - Title: Elektrické vlaky na jednej z tratí na východnom Slovensku chcú nasadiť od budúceho roka 05 - Modified: 2025-03-10 23:20:06 - Feat.: - Title: Štátny dopravca chce kúpiť vlaky na batérie za viac ako 100 miliónov. Využitie nájdu pri Nitre či na Záhorí
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
14. marec 2025 14:29