StoryEditor

Tajomstvo pleti Kórejčaniek odhalené. Používajú nový krém

14.01.2015, 16:30
Autor:
iDnes.cziDnes.cz

BB, CC a DD krémy, nočné masky, kozmetika s hadím jedom: väčšina kozmetických malých revolúcií v posledných rokoch vzniká v juhovýchodnej Ázii, hlavne v Južnej Kórei. Nový trend, make-up s technológiou "air cushion", sa pomaly, ale iste dostáva aj k nám. Ide vlastne o ďalšiu úroveň BB krému. Ale zatiaľ čo viacúčelový prípravok, ktorý už Aziatky používajú od 80. rokov, zvyčajne kombinuje klasický make-up, hydratačný krém a UV filter, "air cushion" má navyše vlastnosti kompaktného produktu.

Ten úplne prvý od juhokórejskej firmy Iope sa na tamojšom trhu objavil už v roku 2008. Volá sa jednoducho Air Cushion a ide vlastne o BB krém napustený v špeciálnej hubke. Na pleť sa nanáša pomocou labutienky, vzniká tak ľahká a rovnomerná vrstva.



Tri v jednom, to je minimum
Výsledok je potom rovnaký ako pri iných multifunkčných krémoch: pleť je zároveň hydratovaná, zjednotená a chránená pred slnkom. Chvíľu trvalo, než si Kórejky k novej textúre našli cestu, o jej prvé úspechy sa postaral telenákup, vysvetľuje Mindži Kimová, analytička výskumnej agentúry Euromonitor International. So svojimi verziami prípravku potom prišli aj ďalšie firmy a hit bol na svete. Napríklad firma Iope na svojom webe uvádza, že každých šesť sekúnd sa v predá jeden klasický Air Cushion. Podľa Kimovej je medzi Kórejčankami tak populárny aj preto, že kryje, ale pleť príliš nezaťažuje: "To je dôležité, pretože letá v Južnej Kórei bývajú veľmi horúce a vlhké zároveň."

Prirodzenosť predáva
"Navyše zaisťuje prirodzený vzhľad a to zodpovedá súčasným trendom," dodáva expertka. A sme (takmer) doma, dokonale zvládnuté "nahé" líčenie je práve teraz v móde aj na Západe. Preto niet divu, že sa technológia z Kórey, Singapuru či Hongkongu rýchlo rozšírila ďalej. Vizážistky a kozmetické nadšenkyne v Spojených štátoch aj v Európe žhavý objav hromadne objednávajú z ázijských e-shopov. Miestni výrobcovia sa ho zatiaľ snažia napodobniť a prispôsobiť pre západné klientelu. "Táto naozajstná inovácia, podobne ako BB krém v minulosti, znovu definuje zásady trhu," vysvetľuje Françoise Lehmannová, generálna riaditeľka francúzskej značky Lancôme.

Všetko v hubke
Od kompaktného BB krému sa vývojári navyše odpichujú pri tvorbe ďalších a ďalších noviniek. Zohnať preto už môžete korektor, očné tiene a linky, dokonca aj rúž, ktoré využívajú rovnakú technológiu. Je dostatok dôvodov pochybovať o tom, že "air cushion" úplne vytlačí tradičné produkty, ale trúfneme si predvídať, že bude patriť k hlavným kozmetickým trendom nasledujúcich sezón. A výrobcovia kozmetických štetcov sa možno budú musieť preorientovať na kvalitné hubky a labutienky.

idnes.cz

01 - Modified: 2007-02-14 04:43:48 - Feat.: 0 - Title: Gazprom diktuje drahší plyn
01 - Modified: 2024-11-13 23:00:00 - Feat.: - Title: Ideálne tipy na vianočné darčeky pre každého 02 - Modified: 2024-11-09 10:00:00 - Feat.: - Title: Maska z krvi, slimáky na tvári či kačacia manikúra. Sociálne siete ovládli bizarné trendy krásy 03 - Modified: 2024-11-06 23:02:55 - Feat.: - Title: Lieky chceli predávať v Auparku, teraz hľadajú plán B. Prvé lastovičky prídu budúci rok, vraví šéf dm 04 - Modified: 2024-11-07 11:20:14 - Feat.: - Title: Keď sny o podnikaní ožívajú: Zuzana a Adam Cvik a ich cesta za úspechom so značkou Bloom Robbins 05 - Modified: 2024-10-24 12:04:22 - Feat.: - Title: Aký bude mať na vašu psychiku dopad, keď sa prestanete líčiť? Odpovede prečo ísť do toho!
menuLevel = 2, menuRoute = science/veda, menuAlias = veda, menuRouteLevel0 = science, homepage = false
19. november 2024 18:00