BB, CC a DD krémy, nočné masky, kozmetika s hadím jedom: väčšina kozmetických malých revolúcií v posledných rokoch vzniká v juhovýchodnej Ázii, hlavne v Južnej Kórei. Nový trend, make-up s technológiou "air cushion", sa pomaly, ale iste dostáva aj k nám. Ide vlastne o ďalšiu úroveň BB krému. Ale zatiaľ čo viacúčelový prípravok, ktorý už Aziatky používajú od 80. rokov, zvyčajne kombinuje klasický make-up, hydratačný krém a UV filter, "air cushion" má navyše vlastnosti kompaktného produktu.
Ten úplne prvý od juhokórejskej firmy Iope sa na tamojšom trhu objavil už v roku 2008. Volá sa jednoducho Air Cushion a ide vlastne o BB krém napustený v špeciálnej hubke. Na pleť sa nanáša pomocou labutienky, vzniká tak ľahká a rovnomerná vrstva.
Tri v jednom, to je minimum
Výsledok je potom rovnaký ako pri iných multifunkčných krémoch: pleť je zároveň hydratovaná, zjednotená a chránená pred slnkom. Chvíľu trvalo, než si Kórejky k novej textúre našli cestu, o jej prvé úspechy sa postaral telenákup, vysvetľuje Mindži Kimová, analytička výskumnej agentúry Euromonitor International. So svojimi verziami prípravku potom prišli aj ďalšie firmy a hit bol na svete. Napríklad firma Iope na svojom webe uvádza, že každých šesť sekúnd sa v predá jeden klasický Air Cushion. Podľa Kimovej je medzi Kórejčankami tak populárny aj preto, že kryje, ale pleť príliš nezaťažuje: "To je dôležité, pretože letá v Južnej Kórei bývajú veľmi horúce a vlhké zároveň."
Prirodzenosť predáva
"Navyše zaisťuje prirodzený vzhľad a to zodpovedá súčasným trendom," dodáva expertka. A sme (takmer) doma, dokonale zvládnuté "nahé" líčenie je práve teraz v móde aj na Západe. Preto niet divu, že sa technológia z Kórey, Singapuru či Hongkongu rýchlo rozšírila ďalej. Vizážistky a kozmetické nadšenkyne v Spojených štátoch aj v Európe žhavý objav hromadne objednávajú z ázijských e-shopov. Miestni výrobcovia sa ho zatiaľ snažia napodobniť a prispôsobiť pre západné klientelu. "Táto naozajstná inovácia, podobne ako BB krém v minulosti, znovu definuje zásady trhu," vysvetľuje Françoise Lehmannová, generálna riaditeľka francúzskej značky Lancôme.
Všetko v hubke
Od kompaktného BB krému sa vývojári navyše odpichujú pri tvorbe ďalších a ďalších noviniek. Zohnať preto už môžete korektor, očné tiene a linky, dokonca aj rúž, ktoré využívajú rovnakú technológiu. Je dostatok dôvodov pochybovať o tom, že "air cushion" úplne vytlačí tradičné produkty, ale trúfneme si predvídať, že bude patriť k hlavným kozmetickým trendom nasledujúcich sezón. A výrobcovia kozmetických štetcov sa možno budú musieť preorientovať na kvalitné hubky a labutienky.
idnes.cz
StoryEditor