StoryEditor

Školská psychologička pre HN: Žiaci sú otvorenejší. Pandémia im však priniesla úzkosti aj poruchy spánku

27.12.2021, 23:00
Nemali by sme deťom podsúvať odkaz, že z nich nič nevyrastie a budú stratená generácia, povedala pre HN školská psychologička Kornélia Ďuríková.

Pôsobíte aj ako školská psychologička na gymnáziu. Zmenila pandémia nejakým spôsobom vašu prácu?

Začala som viac využívať technológie. Bola som nútená hľadať iné formy komunikácie s deťmi, učiteľmi a rodičmi ako len osobný kontakt a stretnutia v škole. Začala som komunikovať aj prostredníctvom EduPage, cez aplikáciu MS Teams, cez webstránku školy alebo iné kreatívne formy. Nebolo to len individuálne, ale aj skupinové. Snažila som sa, aby som mala čo najväčší zásah v škole.

Ako ste oslovovali väčšie skupiny detí?

Počas druhej vlny som vytvorila malú sériu školských podcastov, kde som sa deťom prihovárala s aktuálnymi témami podľa toho, čo zažívali. Cieľom podcastov bolo, aby som deťom dávala podporu. Robila som malé školské prieskumy o tom, ako prežívajú celé obdobie. To isté som sa pýtala aj učiteľov, v čom je ďalší posun v mojej činnosti. Do pandémie sa sústredila na prácu s dieťaťom. Teraz sa to rozšírilo o intenzívnejšiu komunikáciu s učiteľmi a o užšiu spoluprácu s vedením školy.

Čo to podľa vás spôsobilo?

Pandémia viac upriamila pozornosť na tému duševného zdravia. Začala som viac fungovať v oblasti prevencie a podporovať faktory, ktoré posilňujú zdravie. Snažím sa destigmatizovať tému duševných porúch. Školský psychológ nie je len na to, aby pôsobil intervenčne, čiže keď sú nejaké problémy. Ale aj preventívne. Moja práca sa teda viac rozšírila na preventívne aktivity.

Ako teda vyzerala vaša práca počas pandémie?

Keď sme boli počas druhej vlny na dištančnom vzdelávaní, poskytovala som individuálne poradenstvo online. Okrem toho som sa snažila nájsť kreatívne formy, ako osloviť viac detí a nielen tie, s ktorými som dlhodobejšie pracovala. Veľa času som venovala skupinovej práci s triedou,

ale aj s učiteľmi. Keď sme sa vrátili do školy, posun bol v tom, že individuálne poradenstvo som stále poskytovala, či už prezenčne alebo online, no začala som viac chodiť do tried. A pokračujem v tom aj teraz. Robím preventívne aktivity, viac komunikujem s celými triedami a venujeme sa téme duševného zdravia. Som tak v kontakte s celou skupinou detí v triede.

Otvorila pandémia otázku duševného...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-12-21 12:33:54 - Feat.: 0 - Title: Škandál na základnej škole: Tretiakov nútili hrať sa na holokaust, stvárňovali smrť v plynových komorách 02 - Modified: 2021-12-22 14:10:33 - Feat.: 0 - Title: Školy v núdzovom režime: zatvorili ich na pár dní, z ktorých boli mesiace (chronológia)
01 - Modified: 2022-04-15 06:53:08 - Feat.: - Title: Štát preplatí výdavky za testovanie, viacerým obciam rozdelí 1,17 milióna eur 02 - Modified: 2022-04-06 06:01:51 - Feat.: - Title: Čína hlási najvyšší počet nakazených od začiatku pandémie. Ohniskom šírenia je Šanghaj 03 - Modified: 2022-04-04 20:43:34 - Feat.: - Title: Rusko zruší covidové obmedzenia pre spriatelené krajiny. Slovensko medzi nimi chýba 04 - Modified: 2022-04-03 19:59:06 - Feat.: - Title: Žiť s covidom neznamená tváriť sa, že už neexistuje 05 - Modified: 2022-04-03 16:08:17 - Feat.: - Title: Slovákov nezastavila ani koronakríza. Zdrojom zárobku už nie je len nákup nehnuteľností
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
16. apríl 2024 16:34