StoryEditor

Prvé kolo kampane: takmer 3 milióny

28.03.2019, 23:00
Nebola to najdrahšia propagácia v histórii, kandidáti však zákonný limit zvládli minúť.

Žiadne milióny, kandidáti na prezidenta minuli pred prvým kolom síce stovky tisíc eur, rekordy v najdrahšej kampani v histórii krajiny však nepadali. Na bilbordy, letáky či stretnutia s občanmi v teréne minuli 15 kandidáti viac ako 2,7 milióna eur. Keďže k volebným urnám prišli dva milióny voličov, jeden vhodený hlas tak vyšiel na 1,30 eura.


Najdrahšia kampaň sa nekoná
Počas kampane pritom kandidáti nemôžu prekročiť zákonom stanovenú hranicu 500-tisíc eur. Tá tu pritom nebola vždy, zákon sa menil pred 10 rokmi a prvý, kto si musel ustrážiť svoje financie, boli Ivan Gašparovič a Iveta Radičová počas prezidentských volieb v roku 2009. Práve vtedy sa do zákona stanovila finančná hranica. „Nebolo to limitované a každý mohol minúť, koľko zohnal, od nikoho sa to nevyžadovalo,“ vysvetľuje pôvodný spôsob propagácie kandidáto...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-11 07:49:46 - Feat.: - Title: Československí marketéri v našej politike 02 - Modified: 2023-05-10 15:30:49 - Feat.: - Title: Nemecké regióny chcú od vlády automatické financovanie starostlivosti o migrantov 03 - Modified: 2023-05-09 07:49:53 - Feat.: - Title: Presun do autobusu šetrí eurá aj vzduch. Ako fungujú kampane dopravných spoločností? 04 - Modified: 2023-04-05 20:39:14 - Feat.: - Title: Polícia vypočúvala manžela škótskej expremiérky kvôli financovaniu strany. Zmizlo 600-tisíc libier 05 - Modified: 2023-04-05 10:08:01 - Feat.: - Title: Manžela škótskej expremiérky zatkli v spojitosti s financiami vládnej strany
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
02. jún 2023 01:03