V Petržalke nedávno začali s búraním posledných pozostatkov „bratislavského metra“. Definitívne ho tak nahradí električka.
Nie je to však jediná aktualita týkajúca sa koľajníc hlavného mesta. V zákulisí sa pripravuje systém bratislavského železničného uzla, ktorý by mal do istej miery nahradiť zašlú ideu podzemných vlakov.
V utorok železničiari ohlásili posun v dôležitom projekte, ktorí vo veľkej miere ovplyvní dopravnú situáciu vo východnej časti metropoly.
Okrem modernizácie tratí, rekonštrukcie staníc a výstavby nových zastávok prinesie aj riešenie pre vyťažené cesty – niektoré prechody cez železnicu sa zrušia, niektoré zlepšia a niektoré nahradia podjazdy alebo nadjazdy.
Megaprojekt si vyžaduje aj megainvestíciu. Železničiari rátajú s takmer 250 miliónmi eur.
Nové zastávky
Plán počíta s dvoma etapami prác. V prvej fáze, ktorá by mala byť realizovaná do roku 2025, by malo dôjsť k rekonštrukcii stanice Vinohrady a jej lepšiemu napojeniu na stanicu Bratislava predmestie.
Do roku 2030 by sa mala...
Zostáva vám 85% na dočítanie.