StoryEditor

Višňové? Tunela sa až tak nebojím. Zabúda sa na to, čo je pred ním, hovorí v HNtelevízii Doležal

11.02.2021, 12:08
Pozrite si v HNtelevízii rozhovor s ministrom dopravy Andrejom Doležalom.

Odhadovaná cena pri tuneli Višňové bola 260 miliónov, Skanska dala najnižšiu ponuku 254,8 milióna. Neposudzovala sa však iba cena. Registrujete nejaké námietky?
Doteraz nie, nemám o tom žiadnu informáciu. Lehota na potenciálne odvolanie uchádzačov uplynie 15. februára.

Máte nejaké indície, či to niekto ide napadnúť?
Indície nemám. Nechcem o tom špekulovať. V tejto chvíli všetci dúfame, že žiadne odvolania nebudú a ďalší krok bude 30-dňová lehota ex-ante kontroly na Úrade verejného obstarávania. Potom už naozaj verím, že nebude nič brániť podpísaniu zmluvy.

Keď to celé prebehne bez problémov a podpíše sa zmluva, tak počítam, že bude marec. Kedy je podľa vás reálne, že nabehnú stroje a začnú sa minimálne pozerať, v akom je to stave?

Myslím si, že prakticky ihneď po podpísaní zmluvy. Naozaj nie je na čo čakať. Ten dátum je relatívne krkolomný, ale všetci uchádzači s ním boli stotožnení. Preto sme dali do kritérií nielen cenu, ale až 35 percent mala váhu lehota výstavby, 15 percent bolo envirokritérium na množstvo akumulovanej vody. To je veľmi dôležité pre Višňové. Sú tam obrovské objemy vody, ktoré treba vrátiť späť do územia.

Viete vy teraz v akom stave celá stavba je?
Dôležitejšie je, či to vedia potenciálni uchádzači. Preto bola aj zvolená forma súťažného dialógu. Každý z uchádzačov mal možnosť vidieť, čo sa v tom tuneli reálne deje. Boli siahodlhé, ale konštruktívne rozhovory medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a uchádzačmi, aby sme všetky otázky zodpovedali. Išli sme objekt po objekte, a preto verím, že uchádzači predložili relevantné ponuky.

Šéf Skanska SK Miroslav Potoč povedal, že je pomerne komplikované nabehnúť na takýto rozostavaný projekt. Nemôže sa v budúcnosti stať, že tam budú nejaké doťahovačky?
Dôležité je, že sme zriadili stálu komisiu pre rozhodovanie sporov už počas stavby. Je to prvýkrát v histórii, kedy sa Národná diaľničná spoločnosť snaží uplatniť nároky voči bývalým zhotoviteľom. Bude tam mať zástupcu zhotoviteľ, objednávateľ a obaja si nominujú tretieho nezávislého. Budeme chcieť spory, ktoré môžu prísť, riešiť "on the fly", priamo počas stavby.

Stále je reálny termín dokončenia rok...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-02-04 15:20:35 - Feat.: 0 - Title: Kľúčová križovatka sa môže oneskoriť. Podľa Doležala je za tým absurdné rozhodnutie 02 - Modified: 2021-02-09 06:58:37 - Feat.: 0 - Title: Ďalší problém na severnej D1. Doležal chce zobrať Váhostavu kľúčový úsek 03 - Modified: 2021-01-15 11:33:27 - Feat.: 0 - Title: Najdlhší tunel na Slovensku ide do finále. Doležal potvrdil termín dokončenia Višňového 04 - Modified: 2021-02-03 11:57:27 - Feat.: 0 - Title: Boj o Višňové má víťaza. Najdlhší tunel dostavia Skanska
01 - Modified: 2022-07-01 13:18:01 - Feat.: - Title: Doležal predstavil projekt z Plánu obnovy. Na rekonštrukciu verejných budov pôjde 120 miliónov eur 02 - Modified: 2022-07-01 12:41:55 - Feat.: - Title: Hromadná nehoda. Na D1 smerom do Trnavy sa zrazilo šesť áut 03 - Modified: 2022-07-01 14:26:45 - Feat.: - Title: Najpotrebnejšia diaľnica na Slovensku kopí problémy. Časový sklz dôležitého dokumentu tlačí projekt na hranu 04 - Modified: 2022-06-07 11:05:43 - Feat.: - Title: Doležal sa o mýtnom tendri naďalej nesmie vyjadriť. Jeden z uchádzačov podal námietku 05 - Modified: 2022-06-03 19:59:51 - Feat.: - Title: Pri Žiline sa zrazili vlaky, viacerí utrpeli ťažké zranenia. Na ceste sa tvoria kolóny
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
05. júl 2022 11:31