Na prestavbu okolia hlavnej stanice v Bratislave investor viac času zatiaľ nedostane. Stále tak platí, že spoločnosť Transprojekt musí vybudovať podzemnú električkovú trať, cesty a infraštruktúru pri hlavnej stanici do konca roku 2016. O predĺženie termínu žiadal investor v dodatku k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve, ten však dnes bratislavskí mestskí poslanci neschválili.
V dodatku k dávno uzavretej zmluve investor žiadal posunutie termínu ukončenia a odovzdania stavieb o rok, teda do konca roka 2017. Ak by sa mu termín nepodarilo splniť a mal by vystavaných aspoň polovicu sľúbených objektov, mohol by dostať ešte pol roka navyše. Stavba, ktorá má byť pôvodne ukončená už o dva roky, by sa tak mohla v prípade schválenia dodatku natiahnuť až do polovice roka 2018. „Toto naťahovanie termínov ide podľa môjho názoru príliš ďaleko,“ podotkol v diskusii primátor Bratislavy Milan Ftáčnik, ktorý poslancom odporúčal dodatok neschváliť, ale s investorom o tom ďalej rokovať. Také uznesenie aj poslanci schválili. O budúcnosti hlavnej stanice a jej okolia však už bude rozhodovať nové zastupiteľstvo, ktoré vzíde z novembrových volieb. Rozhodnutím poslancov nie je nadšený konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo, podľa ktorého mesto opäť odsunulo riešenie. „Každé rozhodnutie prináša právne riešenie a právne dôsledky, a my budeme analyzovať, čo to vlastne znamená,“ povedal Ballo po hlasovaní.
Predložené znenie dodatku bolo výsledkom dlhých rokovaní medzi investorom a predstaviteľmi mesta. Pôvodne návrh dodatku investor mestu predložil už pred letnými prázdninami, jeho znenie však bolo pre mesto neprijateľné a podľa radnice popieral obsah, zmysel i účel Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve podpísanej ešte bývalým vedením mesta. Z rokovaní nakoniec vzišiel návrh, ktorý bol dnes predložený na zasadnutí zastupiteľstva. V ňom investor žiadal čas navyše na dostavbu sľúbených investícií. Okrem toho sa mal zaviazať, že do jedného roka predloží hlavnému mestu kompletnú projektovú dokumentáciu k vydaniu stavebných povolaní. Ak by tak neurobil, pre mesto by to mohol byť dôvod na odstúpenie od zmluvy. Podľa zmluvy uzavretej bývalým vedením mesta totiž radnica v súčasnosti od projektu jednostranne odstúpiť nemôže, investor totiž zmluvu zatiaľ plní. Prvú časť kúpnej ceny zaplatil a termín odovzdania dokončenej a skolaudovanej stavby vyprší až na konci roka 2016.
Mestu a investorovi sa zatiaľ nepodarilo dohodnúť na žiadnom znení dodatku, platí teda pôvodne uzavretá Zmluva o budúcej kúpnej zmluve. V nej sa bývalé vedenie mesta zaviazalo investorovi predať pozemky s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových za cenu 23,7 milióna eur. Prvú časť kúpnej ceny vo výške 365-tisíc eur investor zaplatil, zvyšných 23 miliónov predstavujú stavebné objekty a investície, ktoré má investor odovzdať do vlastníctva mesta. Ak investor v dohodnutom termíne stavby nedokončí a neodovzdá mestu, zmluva sa ruší, navyše prvá časť kúpnej ceny ostane Bratislave ako pokuta za nesplnenie záväzku.
Spoločnosť Transprojekt má pri stanici do konca roka 2016 vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Za plnej prevádzky má tiež postaviť novú železničnú stanicu.