StoryEditor

Bilbordy županov zaplavili Slovensko. Pozrite si tie najhoršie a najlepšie

06.11.2013, 18:46
Experti, ktorých oslovili HN, posudzovali vizuál, obsah a odkaz z bilbordov kandidátov.

Najlepšie zvládnutý bilbord

Daniel Köppl, šéfredaktor mesačníka Stratégie
Dielo skutočného profesionála. Zrozumiteľné posolstvo a jednoduchý, príjemný vizuál bez chyby, ktorá by zaťažila zrak, je podčiarknutý peknou političkou.

Martin Klus, politológ
Esteticky vydarený bilbord. Zaujalo ma, že Monika Flašíková-Beňová nemá na bilborde žiadny odkaz na Smer, čo je podľa mňa zámer, pretože kandiduje v Bratislave, bašte pravice. V tomto duchu si miesto smeráckej ruže zvolila vlastné logo v tvare srdca. Spolu s ostatnými kandidátmi Smeru na župana začala používať oranžovú, ktorej sa Smer doposiaľ až tak nehlásil, na rozdiel napríklad od českých sociálnych demokratov.

Najhorší odkaz z bilbordu

Daniel Köppl, šéfredaktor mesačníka Stratégie
Bilbord pôsobí pesimisticky a to aj v druhej časti, ktorá má pôsobiť optimisticky. Ľudský mozog si nespája starobu s radosťou, takže posolstvo nepôsobí dôveryhodne. Ďalšie mínus je za konfrontačnú kampaň, pretože tá vám buď nepomôže alebo dokonca pomôže súperovi. No a problém tiež nastane, keď polovicu bilbordu zatieni napríklad zaparkovaný kamión, potom z neho ostane len upozornenie na protikandidáta.

Martin Klus, politológ
Bilbord bývalého ministra zdravotníctva ma vyslovene zarazil. Uhliarik nadväzoval na reformy svojho predchodcu Rudolfa Zajaca, ktoré priniesli čiastočnú privatizáciu zdravotníckych zariadení. Zdá sa mi scestné a pre voličov klamlivé, keď teraz vyčíta privatizáciu niekomu inému, to si už vyžaduje kusisko odvahy.


Najhorší vizuál bilbordu

Daniel Köppl, šéfredaktor mesačníka Stratégie
Je pre mňa prekvapením, že niektoré bilbordy stále vyzerajú ako z deväťdesiatych rokov minulého storočia. Nie je jasné, čo odo mňa človek na bilborde chce, čo mi chce povedať. Bilbordy sú preplácané, je tam príliš veľa prvkov a trpia problémom typickým pre celý stredoeurópsky priestor, že sú veľmi seriózne. Kandidáti sú v oblekoch, fotení v oficiálnych, umelých pózach, nikto nie je v akcii, nevidím žiadny príbeh.

Igor Brossmann, odborník na reklamu
„Ja som a budem váš zemepán, lebo ma všetci podporujú,“ hovorí tento vizuál. Škoda len, že jeho neisté ruky hovoria niečo iné.

01 - Modified: 2020-12-03 19:06:25 - Feat.: - Title: Mestá gradujú boj proti všadeprítomným bilbordom, prechádzajú na ráznu politiku 02 - Modified: 2019-03-13 11:54:40 - Feat.: - Title: Harabin to urobil veľmi správne a výkonne. Odborníci ohodnotili bilbordy kandidátov 03 - Modified: 2019-03-13 11:52:51 - Feat.: - Title: Harabin to urobil veľmi správne a výkonne. Odborníci ohodnotili bilbordy kandidátov 04 - Modified: 2018-04-21 08:57:32 - Feat.: - Title: Primátor Nesrovnal začal boj proti reklamným plochám, znížiť ich chce o polovicu 05 - Modified: 2017-11-02 10:13:44 - Feat.: - Title: V dokumentoch ŠtB je aj otec Rudolfa Kusého. Donášal na Kňažka
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
27. apríl 2024 07:17