StoryEditor

Na tento skok bolo už včera neskoro

06.04.2016, 00:00

Pre Slovenskú iniciatívu učiteľov je potešujúce už samotné znenie otázky. Badať v nej istý posun v celej diskusii, ktorá dnes v našej spoločnosti rezonuje. Posun v tom, že otázka nie je o tom, či vôbec pedagógom zvyšovať plat alebo nie, ale akým spôsobom.

Skôr, ako sa pokúsime predstaviť argumenty k prvej a druhej časti otázky, treba si ozrejmiť východiskovú pozíciu a zhrnúť základné fakty, ktoré sa platovej otázky pedagógov v našej krajine týkajú. Podľa nášho názoru, treba najprv vziať do úvahy históriu nárastu platov učiteľov, celospoločenský prínos ich práce, náročnosť povolania, ich kvalifikáciu a zodpovednosť, ktorú pri výkone svojho povolania nesú. Okrem subjektívneho pohľadu na túto otázku, ktorý nesporne ako priamo zainteresovaní máme, treba prihliadnuť aj na zistenia a odporúčania nezávislých domácich a zahraničných odborníkov na školstvo, ktorí pri formulácii svojich záverov nehľadajú osobný prospech, ale snažia sa o objektívne pomenovanie reality.

V súčasnosti zarábajú pedagogickí zamestnanci na Slovensku priemerne okolo 920 eur, čo predstavuje približne 1,07-násobo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Obedy v školách budú pestrejšie a kvalitnejšie, no drahšie. Jedálne sa obávajú, že prídu o stravníkov 02 - Modified: 2022-11-23 09:28:21 - Feat.: - Title: Pomalý internet za desiatky miliónov eur na školách končí. Aj tak ho často ignorovali 03 - Modified: 2022-11-19 18:27:11 - Feat.: - Title: UNICEF vypisuje tender na kreatívnu agentúru 04 - Modified: 2022-11-18 09:52:09 - Feat.: - Title: Potrebujeme zabezpečiť prostredie na rozvoj detí, tvrdí minister školstva. Chce sa inšpirovať Fínskom 05 - Modified: 2022-11-17 13:57:58 - Feat.: - Title: Lekári protestujú, Matovič sľubuje peniaze. Visolajský upozorňuje, že sa zatiaľ na ničom nedohodli
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
27. november 2022 05:22